اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلیمی‏نمین خبر داد -2 و پایانی

مجلس هشتم برابر زیاده‏خواهان دولت ایستاد

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در مجلس هشتم توانستیم در برابر بعضی زیاده‏خواهان اطراف رئیس‏جمهور به صورت قانونمند بایستیم.

مجلس هشتم برابر زیاده‏خواهان دولت ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران عباس سلیمی‏نمین ظهر امروز در نشستی سیاسی و انتخاباتی در شهرستان دماوند اظهار کرد: مردم با انتخاب افراد اصلح اجازه نمی‏دهند تا افراد نسبت به دور زدن قانون مبادرت ورزند.

وی با بسط این تفاسیر به برخی اظهار نظرهای اخیر پیرامون در رأس امور نبودن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برخی افراد مجلس قدرتمند را برای خود مفید نمی‏دانند.

سلیمی‏نمین اضافه کرد: بنابراین افرادی که در روزهای گذشته مباحثی را تحت عنوان در رأس امور نبودن مجلس شورای اسلامی مطرح می‏کنند و سعی بر تنزل جایگاه والای این نهاد قانون‏گذاری کشور در معادلات سیاسی دارند، قطعا از جریاناتی هستند که یک مجلس قدرتمند در مقابل زیاده‏خواهی‏های آنها می‏ایستد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: مردم باید با آرای خود مجلسی تشکیل دهند که اکثریت قدرتمندی در آن حاضر باشد.

وی ادامه داد: در مجلس هشتم ما توانستیم در برابر بعضی زیاده‏خواهان اطراف رئیس‏جمهور به صورت قانونمند بایستیم.

سلیمی‏نمین افزود: در حاشیه این مهم مجلس شورای اسلامی توفیق یافت که کشور را از محاسن شخصیتی پرتلاش، پرکار و پرانگیزه مانند احمدی‏نژاد محروم نسازد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: در بیانی ساده هم جلوی آفات گرفته شد و هم در مسیر تلاش رئیس‏جمهور مانعی ایجاد نشد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام در نهادهای درونی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر حفظ انسجام نهادهای درونی کشور به دو جهت حائز اهمیت است.

سلیمی‏نمین ادامه داد: اهمیت ایران اسلامی و چند و چون مدیریت در این کشور به عنوان الگویی برای خیزش‏های بیداری اسلامی منطقه از سویی و عدم ایجاد نقطه ضعف برای سوءاستفاده دشمنان اصلی نظام یعنی آمریکا و اسرائیل از سویی دیگر دو دلیل عمده برای ضرورت حفظ انسجام در درون کشور شمرده می‏شود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اضافه کرد: اگر در چارچوب قانون وزیر خطاکاری نیز استیضاح شود، نه افکار درونی و نه جامعه جهانی آن را بحرانی در کشور قلمداد نمی‏کند.

وی عملکرد مجلس هشتم را به دلیل عدم ورود به مباحث گروهی مورد تمجید قرار داد و افزود: دوره هشتم مجلس و دولت کنونی هر دو از طیف اصولگرا بودند.

سلیمی‏نمین ادامه داد: اما به رغم این همگونی در طیف سیاسی، بیشترین انتقادات از سوی مجلس شورای اسلامی به این دولت وارد بود در حالی که این پدیده در مجلس ششم و دولت آقای خاتمی دیده نشد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: یکی از دلایلی که مردم رأی خود را از مجلس ششم پس گرفتند، چشم‏پوشی آن مجلس بر خطاهای دولت وقت بود.

وی با اشاره به برخی مطالب مندرج در روزنامه‏های وابسته به دولت خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر برخی روزنامه‏های وابسته به دولت، مجلس آینده را مجلس اقلیت‏ها خوانده بودند.

سلیمی‏نمین ادامه داد: این مباحث در حالی مطرح می‏شود که بروز چنین موردی صرفا به سود آنهاست و مصلحت مردم را در بر نمی‏گیرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اضافه کرد: برخی درصدد ایجاد دو دستگی در جبهه اصولگرایی هستند؛ زیرا این جبهه را مانعی برای نیل به زیاده‏خواهی‏های خود قلمداد می‏کنند.

وی افزود: باید به نوعی عمل کنیم تا مجلسی قوی شامل اکثریت جدی شکل گیرد تا در یک سال و اند باقیمانده از عمر دولت احمدی‏نژاد برخی زیاده‏خواهی‏های مشاوران مهار شود.

سلیمی‏نمین حد فاصل زمان پایان خدمت دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و زمان باقیمانده از دولت احمدی‏نژاد را برهه‏ای حساس خواند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: این دوره با وجود کوتاهی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر دقت نشود این مدت زمان کوتاه اشتراک مجلس هشتم و دولت کنونی، به موقعیتی برای مشاوران احمدی‏نژاد تبدیل می‏شود که قصد ندارند با سلام و صلوات را ترک کنند.

سلیمی‏نمین اضافه کرد: به طور قطع مردم هوشمند ایران اسلامی به خوبی بر جریانات سیاسی انتخابات آتی آشنا هستند و با ذکاوت ذاتی خود سرنوشتی را رقم می‏زنند که مصالح کلان نظام را در بر بگیرد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول