اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 114

گلستان به دلیل برجستگی و بالندگی باید احیا شود

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان استان گلستان گفت: استان گلستان در منطقه‎ای قرار دارد که از جهات مختلف، منطقه‎ای برجسته و بالنده است که باید احیا شود.

گلستان به دلیل برجستگی و بالندگی باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد نظری‎مهر شامگاه پنج‎شنبه در همایش وحدت استان گلستان با اشاره به گذشت 33 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل اظهار داشت: طی این سال‎ها با توجه به آنچه نصیب این استان شده، اما باز هم به لحاظ پیشرفت در زمینه‌های مختلف نسبت به دیگر استان‎ها عقب مانده‎ایم.

وی تصریح کرد: استان گلستان می‎تواند خود را به جایگاهی برتر در زمینه کشتیرانی تبدیل کند، در بحث کشاورزی از استان‎های تأمین‌کننده باشد و یا به لحاظ دارا بودن انواع آبزیان دریایی همچون ماهیان خاویاری و یا توسعه‌ای از آکواریوم بزرگ ماهی‌هایی که در دریا داریم حرف اول را بزند، اما نسبتا تمام این پتانسیل‎های موجود در استان را بدون پیشرفت و یا خاموش می‎بینیم.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیگر کمبودها و محرومیت‎های موجود در استان ادامه داد: ما می‎توانیم با ورود صنایع مختلف به استان، بسترهای بسیاری از اشتغال را فراهم کنیم که در اکثر موارد با کوتاهی در این زمینه و ورود همان صنایع به استان‎های دیگر، از بحث پیشرفت و اشتغالزایی جا مانده‎ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طی دوره حضور در مجلس نهم، مباحثی بسیار از این قبیل را پیگیری و به دستاوردهایی مهم نائل شدیم.

وی افزود: پیگیری مشخص کردن مرزهای استانی یکی دیگر از دستاوردهای مهم بود که به آن دست یافتیم.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن مرزهای استانی به عنوان هویت یک استان گفت: مدت 13 سال از عمر استان ما می‌گذرد اما همچنان مرزهای استان گلستان با استان مازندران مشخص نشده بود، که با پیگیری‎هایی که در این راستا انجام دادیم و سه وزیر را به مجلس فراخواندیم، توانستیم این مسئله مهم را عملیاتی کنیم.

رئیس هیئت کشتی استان گلستان بیان کرد: سرانه ورزش استان حتی نسبت به بسیاری از استان‎های دیگر که رشد بسیار کمی در زمینه ورزش و یا پرورش ورزشکاران در زمینه‌های مختلف داشته‎اند، پایین‎تر بود که توانستیم با رایزنی‎های مختلف این مشکل را تا حدی مرتفع کنیم.

نظری‎مهر، کددار شدن تمام روستاهای استان، پیگیری‎های قانون کار و کارگر را از جمله دیگر فعالیت‎های انجام شده اعلام کرد.

شهریار سمنانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این همایش گفت: ورود برخی از تجهیزات پزشکی در بخش جراحی قلب، مذاکرات لازم برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای مرغی و طیور، پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور، تکمیل تعداد پایگاه‎های اورژانس شهری و جاده‎ای از جمله فعالیت‎های انجام شده نظری‎مهر نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در بخش بهداشت و درمان بوده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول