اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان:

150رشته صنایع دستی در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان فعالیت 150 رشته صنایع دستی در استان همدان خبر داد.

150رشته صنایع دستی در همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اسدالله بیات عصر امروز در بازدید از کارگاه مروار و سبدبافی در ملایر به توسعه هنرهای صنایع دستی در شهرستان ملایر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در ملایر رشته‌های شاخصی در صنایع دستی داریم که مهمترین آن مبل و منبت و مروار و سبدبافی است.

وی از فعالیت 400 نفر در رشته مروار و سبدبافی در ملایر خبر داد و گفت: هنرمندان این رشته در ملایر از سرعت عمل و مهارت کافی برخوردار هستند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری همدان تصریح کرد: شاید برخی تصور کنند که مروار و سبد مختص شمال کشور است اما این در حالی است که قسمت عمده مروار در اقصی نقاط کشور از شهرستان ملایر تهیه می‌شود.

وی در خصوص کارگاه مروار و سبدبافی در این شهر گفت: این کارگاه برای تعداد زیادی از بانوان اشتغالزایی داشته است و 250 میلیون تومان صادرات در سال گذشته داشته است.

بیات از فعالیت تعداد زیادی از بانوان روستای قشلاق دهنو ملایر در این رشته خبر داد و افزود: در روستاهای جوراب، می‌آباد و داویجان مروار تولید می‌شود و عده زیادی در این امر مشغول کار هستند و کارگاه‌های زیادی در ملایر در این راستا فعالیت می‌کنند و این محصول از ظرافت صادراتی بالایی برخوردار است.

بیات بر ترویج و گسترش رشته مرواربافی در استان تأکید کرد و گفت: با حمایت‌هایی که از این رشته و بقیه رشته‌ها صورت می گیرد تسهیلات نیز به فعالان در این رشته داده می شود و پیگیر مشکلات آنها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر آموزش رشته‌ها تأکید کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما توسعه رشته‌های صنایع دستی است. 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از فعالیت 150 رشته صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات برای گسترش رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان هزینه شده و در سال جاری نیز 7 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی بر همکاری بیشتر بانک‌ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان رشته‌های صنایع دستی تاکید کرد.

بیات در ادامه از ایجاد و احیای برخی رشته‌های صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: در استان شاهد موفقیت‌هایی هستیم که نشان از آینده خوب برای صنایع دستی است و با توجه به اینکه لالجین به عنوان قطب سفال کشور است شاهد احیای رشته‌های جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، فرش دستباف، قلم‌زنی، نقره کوبی و... در سایر نقاط استان هستیم.

وی در پایان سخنانش از رسانه‌ها خواست در ترویج و شناساندن رشته‌های مختلف صنایع دستی استان به مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول