اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار تبریز انجام گرفت

طرح تبادل پاسداران به شهید کسایی در تبریز به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: با حضور شهردار تبریز ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری بهره‌برداری آزمایشی از مسیر رفت و برگشت اتوبان پاسداران به اتوبان شهید کسایی طرح تبادل امام علی‌(ع) آغاز شد.

طرح تبادل پاسداران به شهید کسایی در تبریز به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز این پروژه به طول یک هزار و 100 متر و با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال به همراه دو تونل و دو پل اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

مسعود علیلو شهردار منطقه 5 تبریز در آیین بهره‌برداری از این طرح، از طرح تبادل امام علی (ع) به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی سال‌های اخیر شهرداری تبریز یاد و خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ که در مجموع بالغ بر 400 میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد، به صورت فاز به فاز طی یک سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود فاز نهایی آن نیز در آینده نزدیک به اتمام برسد.

شهردار منطقه پنج تبریز در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای اجرای مسیر 1100 متری قطعه اتصالی اتوبان‌های پاسداران و شهید کسایی افزود: 1450 هزار مترمکعب خاکبرداری، 650 هزار تن آرماتوربندی، اجرای 2500 متر دیوار حایل بتنی، 50 هزار مترمکعب بتن‌ریزی و 60 هزار مترمربع قالب‌بندی از جمله اقدامات صورت گرفته برای اجرای این قطعه به شمار می‌رود.

علیلو، تسهیل عبور و مرور و تبادل خودروهای عبوری در مسیر اتوبان‌های پاسداران و شهید کسایی، کاهش بار ترافیکی ورودی تبریز در مقابل هتل مرمر و بهبود وضعیت ترافیکی منطقه را از اهداف اصلی اجرای این طرح بزرگ برشمرد. 

وی کل هزینه این پروژه بزرگ را 400 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: طرح تبادل از 12 مسیر ورود و خروج به طول 12 کیلومتر تشکیل شده است.

این طرح در زمینی به مساحت 60 هکتاردر اراضی خلعت پوشان واقع شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول