اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

جریمه 50 میلیون دلاری در بهره‌برداری از فازهای 35 ماهه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از جریمه 50 میلیون دلاری به ازای هر ماه تأخیر در بهره‌برداری از فازهای 35 ماهه خبر داد.

جریمه 50 میلیون دلاری در بهره‌برداری از فازهای 35 ماهه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد قلعه‌بانی پیش از ظهر امروز در همایش توسعه پایدار در پارس جنوبی اظهار داشت: در برخی از پروژه‌های پارس جنوبی از برنامه زمان‌بندی شده جلو هستیم، در برخی از پروژه‌ها حد متوسطی کار شده و در برخی از پروژه‌ها خیلی عقب هستیم.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مدبرانه بر پروژه‌ها داشته باشیم و ضعف‌ها را جبران کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه سال گذشته 35 میلیارد دلار قرارداد در صنعت نفت انجام شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون 25 میلیارد دلار قرارداد منعقد شده و به کوری چشم دشمنان و با وجود تحریم‌ها عزم ما روز به روز راسخ‌تر می‌شود.

قلعه‌بانی با اشاره به اینکه تحریم نفتی هیچ تأثیری بر روند رو به رشد کشور ندارد، یادآور شد: ایران هیچ وقت نفت را به عنوان ابزاری سیاسی قرار نداد و امروز حاکمان بی‌خرد در برخی کشورهای اروپایی در حالی که مردمانشان از سرما می‌لرزند به ملت خود جفا می‌کنند.

این مسئول گفت: نفت ایران مشتری زیادی دارد و به فرض که نفروشیم ذخایر ما برای نسل آینده ثابت می‌ماند و متضرر نمی‌شویم.

وی اضافه کرد: اگر کشوری نفت ما را خریداری کند و به انگلیس و فرانسه بفروشد ما اجازه نمی‌دهیم تا مردم این کشورها بدانند که چه حاکمان بی‌خردی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه با اشاره به روند اجرای فازهای در دست اجرای پارس جنوبی گفت: ‌در وضعیت نسبتا خوبی هستیم و به فضل خدا به اهداف مورد نظر می‌رسیم.

قلعه بانی از جریمه 50 میلیون دلاری به ازای هر ماه تأخیر در بهره‌برداری از فازهای 35 ماهه خبر داد و افزود: به ازای هر یک ماه تأخیر در تحویل فازهای 35 ماهه 50 میلیون دلار جریمه متوجه پیمانکار می‌شود و هر پیمانکاری که فازها را زودتر تحویل دهد به ازای هر ماه 50 میلیون دلار پاداش می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول