اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد

آمادگی 1680 امدادگر گیلان در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از آمادگی یک‌هزار و 680 نفره امدادگران، نجات‌گران و جوانان این جمعیت در ایام نوروز خبر داد.

آمادگی 1680 امدادگر گیلان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت جمشید محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه هلال‌احمر استان از آمادگی این جمعیت برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی هلال‌احمر گیلان از 25 اسفند آغاز می‌شود تصریح کرد: در این طرح یک‌هزار و 680 نفر از امدادگران، نجات‌گران و جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در دو بخش امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی گیلان آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

این مسئول به استقرار پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر استان اشاره کرد و ابراز داشت: در ایام نوروز 87 پایگاه ثابت و موقت و پست‌های نوروزی آماده ارائه خدمات هستند.

وی استقرار 27 پایگاه امداد و نجات و 29 پست راهنمای نوروزی به همراه 31 دستگاه چادر خیمه‌های نماز را برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده خواند.

محمدی با تصریح بر اینکه پایگاه‌های مربوطه به تجهیزات امدادی و ست‌های نجات مجهز هستند یادآور شد: استقرار 28 دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه ست نجات از جمله اقدام‌هایی است که در 20 روز کاری عملیات رهاسازی آسیب‌دید‌گان و در صورت نیاز به اسکان اضطراری، توزیع اقلام امدادی و بسته‌های غذایی را بین در راه ماندگان انجام می‌دهند.

وی توزیع بروشورهای آموزشی و نقشه استان بین مسافران و علاقه‌مندان را از دیگر اقدام‌های هلال‌احمر استان در ایام نوروز عنوان کرد و بیان داشت: تمام مسافران نوروزی و هموطنان می‌توانند برای اعلام حوادث جاده‌ای و سوانح طبیعی در استان با شماره 147 مرکز کنترل عملیات که به صورت شبانه‌روزی پاسخگو است تماس بگیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گیلان درباره برگزاری دوره آموزشی «ارزیابی آسیب‌پذیری ساختمان‌های بنایی در برابر زلزله» خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی یک‌روزه که با حضور 60 نفر از کارشناسان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، کارشناسان فنی شهرداری‌ها و استانداری گیلان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با خطرات ژئوتکنیکی و تاثیرات شرایط ساختگاهی، عملکرد ساختمان‌های بنایی، آسیب‌پذیری لرزه ساختمان‌ها و روش‌های ارزیابی آسیب‌پذیری ساختمان‌ها آشنا شدند و روش‌های موثر در پیشگیری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول