اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخگویی سریع به حوادث

هلال احمر لرستان رتبه نخست کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان از کسب رتبه نخست این جمعیت در سطح کشور در زمینه پاسخگویی سریع به حوادث خبر داد.

هلال احمر لرستان رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از جمعیت هلال احمر لرستان، حسین رضا مرادی گفت: یکی از مهم‌ترین پارامترهای پاسخگویی به حوادث و بحران‌ها در مبحث کنترل عملیات، بحث مدیریت صحیح بر مراکز فرماندهی کنترل و هماهنگی عملیات یا همان مراکز یا 'EOC است، که با زحمات شبانه روزی همکاران حوزه امداد و نجات و این مرکز موفق به کسب رتبه برتر در این زمینه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان با 119 درصد رشد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افتخار بزرگ مقام اول این حوزه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: مرکز فرماندهی کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت به عنوان قلب مدیریت بحران در حوادث مطرح است.

وی تصریح کرد: این مرکز به طور شبانه روزی با ثبت اطلاعات و تحلیل و انعکاس اخبار حوادث ضمن تسریع به عملیات‌های مربوط به نجات زمینه مناسبی برای شناسایی و بهره‌گیری از امکانات موجود و شناخت نقاط ضعف جهت رفع آنها است.

مرادی با اشاره به موفقیت کسب مقام اول تیم‌های تیم‌های نجات در کوهستان و نجات در جاده این جمعیت گفت: با این روند کسب مقام‌های اولی جمعیت هلال احمر لرستان به خصوص در حوزه امداد ونجات در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مرکز EOC این جمعیت با بهره‌گیری از تمام توان و مجهز بودن به سالن ویدئو کنفرانس، سامانه پاسخگویی اضطراری و فعال سازی نرم افزار جامع حوادث و سوانح با عنوان ندای امداد با شماره 147 و به طور شبانه روز آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول