اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

چشم‌انداز جامع نظام دینی و علمی حوزه تدوین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: باید با بهره‌گیری از کلام قرآن و فرامین اهل بیت(ع) چشم انداز جامعی برای نظام دینی وعلمی حوزه علمیه تدوین شود.

چشم‌انداز جامع نظام دینی و علمی حوزه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار طلاب سطح چهار و دکترای مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی وابسته به جامعة المصطفی العالمیه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: نظام، دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که می‌خواهند کاری عقلی و جهانی انجام دهند باید یک چشم انداز جامع و آینده نگری داشته باشند.

وی بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تدوین این چشم انداز در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه علمیه تا حدودی تحقق یافت و امروز شاهد رشد با برنامه و نظام‌مند برخی نهاد‌های حوزوی و دینی هستیم که این کافی نیست و باید جامعیت پیدا کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در گذشته طلاب حوزه علمیه با توجه به تلاش و انگیزه خود پیشرفت می‌کردند وعدم نظارت و وجود برنامه دقیق موجب می‌شد بعضی افراد برای تحقق جایگاه واقعی یک طلبه تلاش نکنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در گذشته نظام پزشکی ما نیز نیازمند پزشکان و متخصصین این عرصه بود و طبیبانی از کشور‌های دیگر به ایران دعوت و طبابت می‌کردند، یادآور شد: دانشگاه‌های کشور با آینده نگری، برنامه ریزی و همکاری مسئولان امر به تربیت پزشک پرداختند و امروز متخصصین جامعه پزشکی ایران در سایر کشور‌ها مشغول به تدریس و خدمت هستند.

وی اضافه کرد: این پروسه در بین اطبای روح و روحانیون از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار است و باید نسبت به نظامند کردن آموزش و پژوهش حوزه و مدرسه‌های علمیه اهتمام ویژه‌ای داشت.

تولیت آستانه مقدسه قم عنوان کرد: باید برای چشم انداز حوزه علمیه به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که برای تبیین و نشر تک تک اوامر اهل بیت علیهم السلام مرکزی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: دشمن و استکبار جهانی برای ضربه زدن به اسلام برنامه، تحقیق و توطئه‌های زیادی دارد و در پی ایجاد راه‌های مختلف برای حمله به این مکتب الهی است که باید با توجه و بهره گیری از کلام قرآن و فرامین اهل بیت(ع) چشم انداز جامعی برای نظام دینی وعلمی حوزه علمیه تدوین شود.

سعیدی در پایان با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام عالم آل الله (ع) هستند، ابراز داشت: این عالمیت مقطعی نیست و با هجرت حضرت معصومه علیها السلام به شهر قم تداوم و انتشار پیدا کرد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول