اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه معصومیه:

حوزه‌های علمیه متولی اصلی اخلاق در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه علمیه معصومیه گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون، متولی اصلی علوم انسانی و اخلاق در جامعه هستند بنابراین باید برای ایجاد روحیه همدلی و انسجام و نیز هماهنگی میان قوای کشور تمام تلاش خود را به کار گیرند.

حوزه‌های علمیه متولی اصلی اخلاق در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی در سومین مجمع عمومی کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه معصومیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این مدرسه برگزار شد اظهار کرد: خداوند برخی نعمت‌ها را به انسان می‌دهد اما ناشکری فرد موجب عذاب تدریجی خدا می‌شود.

وی افزود: دیده می‌شود که در سطح جامعه تمجیدهای بیهوده‌ای از بعضی اشخاص صورت می‌گیرد که نحوه برخورد در این مواقع از آزمایشات الهی محسوب شده و فرد باید مراقب رفتار خود باشد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) گفت: امام اول شیعیان می‌فرماید امتحانی سخت‌تر از مهلت‌ دادن خداوند به انسان وجود ندارد بنابراین آدمی باید از فرصت‌های خداداد به بهترین نحو استفاده کند تا دچار عذاب تدریجی نشود.

وی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های در اختیار انسان‌ را فرصت تبلیغ دین دانست و خاطرنشان کرد: از سقیفه تاکنون شیعیان در حال فرار و گریز بودند اما برقراری نظام اسلامی فرصتی طلایی در اختیار مسلمانان به منظور تبلیغ اسلام قرار داد.

ملکی گفت: خطرناک‌ترین آسیب برای مبلغان دینی این است که متوجه کم‌کاری خود نشوند و در این زمینه نیز رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به توانمندی‌های موجود نظام، نقیصه موجود در جامعه را افت اخلاق بیان کردند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با بیان اینکه کار دانشمندان و دانشگاهیان پیشرفت کشور در زمینه فناوری‌های برتر است که به خوبی نیز از عهده آن برآمده‌اند، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیون، متولی اصلی علوم انسانی و اخلاق در جامعه هستند بنابراین باید برای ایجاد روحیه همدلی و انسجام و نیز هماهنگی میان قوای کشور تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: طلاب مدرسه معصومیه افرادی ولایت‌مدار و عاشق شهادت،‌ انقلاب و رهبری هستند بنابراین یکی از دغدغه‌های اساسی مدیریت این مدرسه، وضعیت فعلی فارغ‌التحصیلان این مرکز است.

ملکی با تاکید بر فعالیت قدرتمندانه کانون دانش‌آموختگان در ادامه راه در پیش گرفته شده گفت: همه دست‌اندرکاران و نیز محصلان مدرسه معصومیه باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول