اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

مقدم‌ترین ماموریت حوزه‌های علمیه خواهران تربیت نیروی انسانی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مقدم‌ترین ماموریت این حوزه‌ها را تربیت نیروی انسانی برشمرد.

مقدم‌ترین ماموریت حوزه‌های علمیه خواهران تربیت نیروی انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سیدداود ساجدی با اشاره به ابلاغ ماموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران از سوی شورایعالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران موظف است، تمام این ماموریت‌های ابلاغی را در دستور کار قرار دهد و همه آنها از یک رتبه اهمیت برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: به لحاظ امکانات و اقتضائات نیازها، تربیت نیروی انسانی که در برخی از بندهای ماموریت‌های ابلاغی مدنظر قرار گرفته است، از لحاظ اجرایی مقدم‌تر است، به این معنا که اگر در تربیت نیروی انسانی موفق باشیم، به همان میزان در ماموریت‌های تبلیغی، ترویجی و تحقیقی هم موفق هستیم.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران موفقیت در ماموریت‌های تبلیغی،‌ تحقیقی و ترویجی حوزه‌های علمیه خواهران را مستلزم فراهم آوردن زمینه موفقیت در تربیت نیروی انسانی دانست و افزود: به همین لحاظ این ماموریت مقدم شمرده می‌شود و سایر ماموریت‌ها پس از موفقیت در این ماموریت تحقق می‌یابند.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با پیش‌بینی ماموریت‌های فراملی برای حوزه‌های علمیه خواهران در ابلاغیه شورایعالی حوزه‌های علمیه، در حالی که تاکنون این حوزه‌ها فاقد چنین ماموریت‌هایی بوده‌اند‌ تصریح کرد: در نظر گرفتن این ماموریت‌ها در دو بند از ابلاغیه، به این معنا است که اگر تمام امکانات برای حوزه‌های علمیه خواهران فراهم شود، حوزه‌های علمیه خواهران، متکفل آن ماموریت‌ها نیز خواهد شد.

ساجدی خاطر نشان کرد: اینکه «ماموریت چیست» فارغ از اینکه مجری کیست، یک بحث است و اینکه چه بخشی در اختیار کیست یک بحث دیگر.

وی خاطر نشان کرد: گنجاندن ماموریت تربیت طلاب خارجی در میان ماموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران به معنای آن نیست که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران وارد این عرصه شود، بلکه اگر مرکز دیگری متکفل این امر نبود و وظیفه بر زمین می‌ماند، آنگاه این مرکز، آن وظیفه را به انجام می‌رساند.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ماموریت‌ها بیانگر این نیست که «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» چه کارهایی را انجام دهد، گفت: فعالیت‌هایی که این مرکز انجام می‌دهد،‌ بخشی از ماموریت‌ها است، ولی تمام آن نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با ابلاغ ماموریت‌ها، تغییری در حرکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام خواهد گرفت اضافه کرد: آنچه به‌عنوان ماموریت ابلاغ شده است، امری نیست که در گذشته از آن غفلت شده باشد، بلکه در کلیت، در برنامه‌ریزی مورد توجه بوده است، در شورایعالی حوزه‌های علمیه نیز پیش از این به صورت تلویحی یا تصریحا مطرح بوده است.

ساجدی تصویب این ماموریت‌ها در شورایعالی حوزه‌های علمیه را به معنای مشخص‌تر شدن و تاکید بیشتر بر آنها دانست.

وی با بیان اینکه پس از تصویب ماموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در شورایعالی حوزه‌های علمیه، شرح وظایف بخش‌های مختلف در حال بحث و سازمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران محل بررسی است یادآور شد: پس از انجام بحث‌های موردنظر این ساختار سازمانی ابلاغ می‌شود.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: همه عرصه‌هایی که یک خواهر و یک انسان می‌تواند در آن کسب معارف کند و تعلیم و تربیت بپذیرد در این ماموریت‌ها پیش‌بینی شده است،‌ البته نظام تحصیلی خواهران با برادران متفاوت است، اما در کلیت این تعالی برای بانوان مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول