اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یاد باکری عطر‌آگین فضای اردبیل

آیین پاسداشت شهدای بدر و خیبر در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز انجام عملیات خیبر و بدر در دوران جنگ تحمیلی یادواره شهدای این عملیات‌ها به همراه شهدای شمال غرب کشور در اردبیل برگزار شد.

آیین پاسداشت شهدای بدر و خیبر در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر امروز و در حسینیه ثار‌الله سپاه استان اردبیل و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد با قرائت فاتحه و صلوات یاد و خاطره شهیدان به ویژه سردار دلیر لشکر عاشورا مهدی باکری گرامی داشته شد.

فرمانده تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این مراسم یاد و خاطره جاودانه‌ترین سردار دفاع مقدس، قافله‌ سالار عشق و فرمانده عاشوراییان مهدی باکری را گرامی داشت و گفت: در روزگار پر‌هیاهوی مادی‌گرایی امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست و در این باب باید آگاهی و اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود.

سردار غلام عسگر کریمیان با بیان اینکه نسل جوان امروز و بر جای ماندگان قافله شهادت باید راه و مرام شهدا را مورد هدف خود قرار دهند خاطرنشان کرد: آرمان امام و تبعیت از فرهنگ صلح و شهادت، ولایت‌مداری و مبارزه با استکبار دستاورد عظیمی است که در سه دهه گذشته به دست آمده است.

وی یادآور شد: عملیات خیبر به عنوان اولین عملیات آبی ـ خاکی کشور در سوم اسفند ماه سال 62 با رمز محمد رسول‌الله آغاز شده و در جبهه طلاییه، حور‌الهویزه، جزیره مجنون و شمال بصره به انجام رسید.

فرمانده تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: در این عملیات رزمندگان استان در قالب لشکر عاشورا رشادت‌ها آفریدند و یادگار ارزشمندی از ایثار و فداکاری خود را به جای گذاشتند.

کریمیان با برشمردن برخی از رشادت‌های شهید مهدی باکری تصریح کرد: این شهید والامقام آنقدر دقیق و مدبرانه جنگ را هدایت می‌کردند که حتی در اوج سخت‌ترین و دشوارترین لحظات فضای جبهه را از معنویت و روح متعالی اسلام خالی نمی‌گذاشتند.

این مسئول اظهار داشت: شهدای ما با سرمشق قراردادن سید‌الشهدا (ع) جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در صیانت از ولایت و آرمان‌های خلق شده در انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

فرمانده تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل به رشادت شهدا و رزمندگان دو گردان حضرت علی اصغر (ع) و ابوالفضل (ع) اشاره کرد و افزود: شهدای زیادی از استان اردبیل در قالب این دو گردان به لقا‌الله رسیدند.

کریمیان در مورد عملیات بدر نیز خاطرنشان کرد: این عملیات 20 اسفند ماه سال 63 با رمز یا فاطمه‌الزهرا (س) آغاز شده که به مدت هشت روز و در تکمیل اهداف عملیات خیبر انجام شد.

وی بیان داشت: در این عملیات دشمن بیش از 30 بار انواع سلاح شیمیایی را به کار برد تا ملت ما را از مسیر خود منحرف کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا نیز به عنوان چشم و چراغ انقلاب یاد کرد و گفت: شهادت بالاترین افتخار در مسیر فرمانبرداری الهی است چرا که شهید و اولیای او مورد مغفرت و رحمت الهی هستند.

کریمیان همچنین یاد و خاطره شهدای شمال غرب کشور را گرامی داشت و تصریح کرد: این شهدا در مقابله با گروهک‌های منافقین در مرز‌های آذربایجان‌شرقی و کردستان به شهادت رسیدند که از بین آنها می‌توان شهید مالک قهرمانی، ابراهیم زارع، مجتبی حمزه‌زاده، مختار قهرمان‌زاده، میر‌بهروز کریمی، محمد قلی‌زاده، میر‌هاشم موسوی، یونس نوروزی، موسی قدیری و حسین آخربین را نام برد.

این مسئول یاد و خاطره سردار شهید حنیف درستی و سعید قهاری را به عنوان فرماندهان عملیات‌های مختلف شمال غرب کشور گرامی داشت و سلام و صلوات نثار روح آنها کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم معنوی که بیش از دو ساعت به طول انجامید شاعران عاشورایی به قرائت شعر پرداخته و مداحان اهل بیت نیز در مدح شهدای کربلا و کربلا‌های ایران مرثیه‌سرایی و مداحی کردند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول