اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شبستر حوزه الکترونیکی آذربایجان شرقی

پرونده تبلیغاتی برای کاندیداها باز شده است / تجدیدنظر در تایید صلاحیت‌ها در صورت قانون‌شکنی

خبرگزاری فارس: رئیس ستادانتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه پرونده تخلف احتمالی تبلیغاتی برای تمام کاندیداها باز شده است، گفت: اگر قانون شکنی حادی صورت گیرد تجدیدنظر امکان‌پذیر بوده و پرونده به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

پرونده تبلیغاتی برای کاندیداها باز شده است / تجدیدنظر در تایید صلاحیت‌ها در صورت قانون‌شکنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویژ آژیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران بر نظارت مستمر بر امر تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: تایید صلاحیت به معنی حاشیه امن برای کاندیداها نبوده و امکان رد صلاحیت در حین تبلیغات انتخاباتی وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: انتخابات امتحانی بزرگ و الهی است که به واسطه وابستگی انقلاب به اسلام و تشیع این امتحان الهی دارای اهمیتی مضاعف است.

آژیده افزود: استکبار جهانی در برابر انقلاب اسلامی کم آورده و تحریم‌ها و تهدیدها کارساز نبوده و استکبار نتوانسته نتیجه‌ای به دست آورد.

وی بیان کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی نشانه عجز استکبار بوده و برای هر انسان منصفی این ترورها منزجر کننده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود بر هوشیاری در برابر التهاب‌آفرینی دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمن در آستانه انتخابات با طمع ورزی روی آورده و تلاش در کمرنگ کردن حضور مردمی دارند.

آژیده یادآور شد: همان‌گونه که مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری حماسی داشتند، در انتخابات 12 اسفند نیز این حضور حماسی تکرار خواهد شد.

تجدیدنظر در تایید صلاحیت‌ها در صورت قانون‌شکنی

وی گفت: در فرمانداری‌های تمام شهرهای استان برای همه کاندیداها پرونده‌ای باز شده و تخلفات احتمالی ثبت می‌شود.

آژیده اظهار کرد: حضور در مجامع مختلف و شرح برنامه‌ها بدون حرمت‌شکنی، تخریب و جسارت به ساحت دیگران مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: گرفتن تایید صلاحیت به معنای تمام کار نبوده و اگر قانون شکنی حادی صورت گیرد تجدید نظر در میانه تبلیغات نیز امکان‌پذیر بوده و پرونده به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

شبستر حوزه الکترونیکی آذربایجان‌شرقی

وی همچنین از اختصاص دو شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های دینی در استان خبر داد و افزود: حوزه انتخابیه شبستر نیز در استان به‌عنوان حوزه انتخابیه الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

آژیده در رابطه با زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی نیز گفت: نامزدها می‌توانند از فردا تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند و این به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: طبق آخرین آمار ارسالی از سوی هیئت نظارت استان، 77 نفر از 295 داوطلب ثبت‌نام کننده برای مجلس نهم در سطح استان رد صلاحیت شده‌اند که این رقم نشان می دهد حدود 27 درصد آنها از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت رد شده‌اند که این رقم در دوره قبلی مجلس بیش از 33 درصد بود.

12 کاندیدای ر زن در آذربایجان‌شرقی

آژیده، با بیان اینکه از مجموع داوطلبان نام‌نویسی کرده برای مجلس آینده در آذربایجان شرقی 18 نفر تاکنون انصراف داده‌اند، نسبت جنسیت تایید صلاحیت شده‌های استان را 193 مرد در برابر 12 زن اعلام کرد.

آژیده اضافه کرد: از مجموع این افراد، 42 نفر دارای مدرک دکترا، 121 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 38 نفر کارشناسی معادل سازی شده و چهار نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

تعداد کاندیداهای‌ مورد تایید قرار گرفته در 13 حوزه انتخابیه

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، تعداد نهایی لیست داوطلبان نمایندگی مجلس نهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را 85 نفر، حوزه اهر و هریس با 14 داوطلب، مراغه و عجب‌شیر با 13 داوطلب، مرند و جلفا با  12 نفر و شبستر با 11، هشترود و چارایماق 11 نفر و سراب و مهربان با 10 داوطلب، میانه 10 نفر، بستان‌آباد 9 نفر، ملکان هشت نفر، ورزقان هفت نفر و کلیبر و هوراند نیز تعداد هفت نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند.

آذربایجان‌شرقی با 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، دارای 20 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه بوده و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول