اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخاب بزرگ اسفند/63

انتخابات نیازمند حضور آگاهانه آحاد مردم است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه دامغان گفت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برهه کنونی نیازمند حضور آگاهانه آحاد مردم است.

انتخابات نیازمند حضور آگاهانه آحاد مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام محمدرضا رائیجی چهارشنبه شب در جلسه طرح ابرار که به همت واحد عقیدتی حوزه کوثر دامغان برگزار شد، ‌اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از نقش و جایگاه بی‏نظیری در ساختار نظام جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی یادآور شد: این نقش مهم و تأثیرگذار در امور جامعه اسلامی با اجماع مردم، مسئولان و نخبگان کشور به اثبات رسیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه دامغان خاطرنشان کرد: اندیشه سیاسی و دیدگاه‏های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز اهمیت مضاعف و نقش بی‏بدیل قوه مقننه را برجسته می‏سازد و این برجستگی به خاطر این بوده که قوه مقننه نماینده مستقیم مردم است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در طول حیات پرخیر و برکت خویش بیش از 30 انتخابات را با بالاترین ضریب مشارکت سیاسی مردم نسبت به کشورهای دیگر برگزار کرده که هر یک از آنها از اهمیت و حساسیت خاص و ویژه‏ای برخوردار بوده است.

رائیجی ادامه داد: انتخابات مجلس نهم به لحاظ پیچیدگی شرایط و تحولات گوناگون داخلی، منطقه‏ای و بین‏المللی و پشت سر گذاشتن فتنه سال 88 و هم‌چنین موج گسترده و فراگیر بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی از اهمیت کم‏نظیری برخوردار است.

وی گفت: اگر نتیجه انتخابات مردم شکل‏گیری مجلسی ولایت‏مدار، قانون‌مند، انقلابی، استکبارستیز، طرفدار مستضعفان و حامی جبهه مقاومت باشد، می‏تواند علاوه بر حفظ سازگاری و انسجام درونی نهادهای نظام و ادامه حرکت پرشتاب پیشرفت و عدالت، مقوم و تسریع کننده انقلاب‏ها و مبارزات مسلمانان و مستضعفان و تقویت کننده جبهه مقاومت و منطقه و موج بیداری اسلامی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه دامغان یادآور شد: این امر میسر نیست مگر اینکه انتخابات مجلس نهم با حضور پرشور مردم و در یک فضای کاملاً اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول