اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی:

7 هزار ناظر و سرناظر بر انتخابات آذربایجان غربی نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی گفت: بیش از 7 هزار ناظر و سرناظر بر روند انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی نظارت می‌کنند.

7 هزار ناظر و سرناظر بر انتخابات آذربایجان غربی نظارت می‌کنند

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هیئت نظارت آذربایجان غربی با تشکیل هیئت‌های نظارت شهرستان‌های تابعه و بخش‌ها در زمان برگزاری انتخابات با اهداف متعددی مانند ثبت‌نام و جذب ناظران معین فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حدود 10 هزار پرونده ناظران نظارتی انتخابات برای تک‌تک شعب اخذ رأی به عنوان ناظران امین برای صیانت از آرای مردم تشکیل شده است که از این تعداد 7 هزار نفر سازمان‌دهی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس قانون، تنها شورای نگهبان متولی حفاظت و صیانت از آرای مردم است، افزود: شورای نگهبان این وظیفه مهم را توسط هیئت‌های نظارت و بالغ بر 7 هزار ناظر امین آموزش‌دیده در استان انجام می‌دهد. ‌

این مسئول با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای ناظران امین داده شده است، گفت: آموزش‌های رایانه و همچنین شرح وظایف قانونی مربوط به انتخابات به این افراد داده شده تا با حضور ناظران و مجریان، انتخابات سالم و قانونی در استان برگزار شود. 

‌نیساری با اشاره به اصل 99 قانون اساسی و ماده 30 قانون انتخابات افزود: فقط شورای نگهبان مسئول حفاظت و صیانت از آرای مردم بوده و هیچ نهاد و سازمان دیگری حق دخالت در این وظیفه را ندارد. ‌

وی پخش بروشور تبلیغاتی، زندگی‌نامه، عکس و نصب بنرها را تنها در زمان قانونی تبلیغات مجاز دانست و افزود: توزیع البسه و توزیع مواد غذایی برای تبلیغ کاندیداها غیرقانونی است.

این مسئول اظهار داشت: باید برای مردم روشن شود که از حق رأی خود استفاده کرده و هر شهروند جمهوری اسلامی ایران حق دخالت در سرنوشت خویش را دارد.

وی حضور مردم در انتخابات مجلس هشتم را بالغ بر 53 تا 55 درصد مردم اعلام و بیان کرد: در این دوره باید تمام نهادها، سازمان‌ها، دانشجویان، اساتید و مردم با همدل شدن بر حضور حداکثری تلاش کنند.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول