اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

مبارزه با سد معبر در مشهد 24 ساعته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون شهردار مشهد از فعالیت 24 ساعته ستاد سد معبر از 20 اسفند تا 15 فروردین در این شهر خبر داد.

مبارزه با سد معبر در مشهد 24 ساعته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی عصر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد استقبال از بهار که در شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه نخستین اولویت برای استقبال از بهار رفع نازیبایی‌های سطح شهر است که سعی می‌کنیم آن را به حداقل برسانیم، اظهار کرد: رفع نواقص و تامین تمام نمادهای سطح شهر، جمع‌آوری خاک و نخاله‌های ساختمانی، نمادهای ترافیکی،‌ تابلوهای ترافیکی سطح شهر،‌ لکه‌گیری آسفالت معابر، همسطح‌رسانی معابر، ‌رسیدگی به وضعیت ظاهری ناوگان‌های خودرویی و ماشین‌های جمع‌آوری زباله و رفت و روب خیابان‌ها از جمله برنامه‌هایی است که برای رفع نازیبایی‌های شهر در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: ستاد سد معبر از 20 اسفند تا 15 فروردین 24 ساعته می‌شود و 30 دستگاه تانکر برای شستشوی معابر در نظر گرفته شده است و رنگ آمیزی جداول و پاکسازی دیوار نوشته‌ها نیز از 15 اسفند آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد متذکر شد: تمام مجوزهای حفاری و خاک برداری از اول تا نیمه اسفند لغو و به تمام شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری ابلاغ شده است تا مرمت شود.

کاظمی به افزایش خدمات شهری به صورت سه شیفت اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور زائران پیش‌بینی افزایش تولید زباله در حدود 45 تا 50 درصد را داریم و به همین دلیل فعالیت خدمات شهری در اطراف حرم مطهر در سه شیفت انجام می‌شود.

وی اعتبار اختصاص یافته برای طرح استقبال از بهار امسال را 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اجرای 14 هزار و 574 متر مربع نقاشی دیواری از بیست و هفتم بهمن ماه شروع شده است و طرح پل گالری در 25 پل عابر پیاده سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

کاظمی افزود: 103 نماد گل در سطح شهر در ایام نوروز نصب می‌شود که این تعداد نماد در 10 نوع مختلف در 46 محل نصب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار همچنین از نصب و کاشت 1910 فلاور باکس گل و حدود شش میلیون شاخه گل در سطح شهر خبر داد و افزود: در ایام نوروز سال 91 آذین‌بندی و چراغانی سطح شهر در برنامه و دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام درختان محور وکیل‌آباد در این ایام نورپردازی می‌شوند، عنوان کرد: در پارک‌ها نیز اقداماتی مانند رنگ آمیزی جداول، تعویض مبلمان و تعویض سطل آشغال‌ها انجام می‌شود.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار 91 شهرداری مشهد در ارتباط با ارائه خدمات به زائران در ایام نوروز گفت: حرکت 24 ساعته اتوبوس بین حرم مطهر و کمپ‌های زائر انجام می‌گیرد و پنج کمپ طرق، ‌باباقدرت، ‌جمهوری، وحدت و شهید خورشیدی برای اسکان زائران و همینطور سه مکان اسکان موقت نیز برای شرایط ویژه در نظر گرفته شده است.

کاظمی افزود: در این کمپ‌ها ارزاق عمومی ارائه می‌شود و برای رفت و آمد زائران از کمپ‌ها به حرم و بالعکس، اتوبوس‌ها به صورت 24 ساعته و هر نیم ساعت یکبار خدمت‌رسانی می‌کنند و در صورت احساس نیاز این سر فاصله کاهش پیدا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد به افزایش خدمات‌رسانی در حوزه قطار شهری و تاکسیرانی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این افزایش برای قطار شهری از ساعت 21 به  22 صورت می‌گیرد و در حوزه تاکسیرانی 20 اکیپ ثابت و سیار برای بازرسی داریم.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار 91 شهرداری مشهد با بیان اینکه  200 دستگاه اتوبوس به خطوط منتهی به حرم مطهر اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوسرانی به وضعیت ظاهری اتوبوس‎ها نیز رسیدگی می‌شود.

وی از نصب 12 هزار پرده رنگی و الوان و 170 المان در 170 نقطه شهر در نوروز خبر داد و گفت: برای رفاه حال زائران امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی فعال به 2 هزار و 860 چشمه می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از اجرای تورهای نیم روزه گردشگری برای 10 هزار نفر از زائران خبر داد و یادآور شد: برای نخستین بار تورهای نیم روزه گردشگری برای 10 هزار نفر از زائران در نظر گرفته شده و حدود هشت پارکینگ موقت نیز برای استفاده زائران و مجاوران در این ایام در دست احداث است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول