اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده دندانپزشکی مازندران پیش‌بینی کرد

افزایش بیماری‌های دندان طی سال‌های آینده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پزشکان تاکنون تعرفه‌های دندانپزشکی را افزایش نداده‌اند ولی با حجم افزایش قیمت‌های مواد اولیه بار سنگینی به دوش پزشکان و مردم است که با ادامه روند افزایش قیمت در سال‌های بعد با افزایش چشمگیر بیماری دندان مواجه می‌شویم.

افزایش بیماری‌های دندان طی سال‌های آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی غلامرضایی ساروی بعد از ظهر امروز در حاشیه سمینار آرگونومی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سمینارهای دندانپزشکی معمولا در هر فصل با هدف بازآموزی پزشکان شاغل در رشته دندانپزشکی برگزار می‌شود.

وی درباره تاثیر برگزاری سمینارهای دندانپزشکی تصریح کرد: این سمینار برای شاغلان دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت است به خاطر اینکه اساتید باتجربه پزشکی تجربیات ارزنده خودشان را برای شاغلان حوزه دندانپزشکی مطرح می‌کنند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و برگزاری این سمینارها نوعی بیان پیشرفت‌های علمی حوزه دندانپزشکی است تا شاغلان این بخش متناسب با پیشرفت علم حرکت کنند.

وی مهم‌ترین مشکلات حال حاضر دندانپزشکان را افزایش قیمت‌های مواد اولیه در کشور اعلام کرد و گفت: نرخ مواد دندانپزشکی در کشور تا 80 درصد افزایش پیدا کرد و حتی روش تحویل مواد اولیه برای دندانپزشکان نیز تغییر کرد.

این مسئول ادامه داد: در گذشته برای تهیه مواد با چالش کمتری مواجه بودیم ولی در حال حاضر برای دریافت موادی که سه ماه بعد به دست ما می‌رسد باید پول نقد واریزی کنیم.

غلامرضایی اضافه کرد: بیشتر وقت‌ها مراجعه به دندانپزشک توسط بیماران به تاخیر می‌افتد که همین تاخیرها در مراجعه به دندانپزشک موجب افزایش هزینه بیمار برای مردم می‌شود.

وی عدم ورود سازمان‌های بیمه‌ای برای درمان بیماری‌های دندانپزشکی را یکی از علت‌های عدم مراجعه مردم به دندانپزشکان اعلام و گفت: ورود سازمان‌های بیمه‌ای برای درمان بیماری‌های مربوط به درمان کمک بزرگی به جامعه می‌کند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از نحوه ورود مواد اولیه دندانپزشکی به کشور گفت: همه مواد مورد استفاده دندانپزشکی باید با برچسب‌های تایید شده وزارت بهداشت و درمان وارد کشور باشد.

وی اضافه کرد: ولی قیمت‌های مواد اولیه که به دست پزشکان می‌رسد قیمت‌های دولتی مناسب نیست و ارزی که برای واردت این مواد تعلق می‌گیرد دولتی نیست و به همین خاطر پزشکان مجبور به تهیه مواد با قیمت بسیار بالایی هستند.

وی ادامه داد: پزشکان تاکنون تعرفه‌های دندانپزشکی را افزایش ندادند ولی با حجم افزایش قیمت‌های مواد اولیه بار سنگینی به دوش پزشکان و مردم است که با ادامه روند افزایش قیمت در سال‌های بعد با افزایش چشمگیر بیماری دندان مواجه می‌شویم.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ممکن است برخی برای وارد کردن مواد اولیه دندانپزشکی از وضعیت موجود قیمت دلار سوء استفاده کنند که نیاز است وزارت بهداشت در این زمینه به صورت جدی‌تر ورود پیدا کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول