اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

هیچ ابهامی در مسئله انتخابات نظام اسلامی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ ابهامی در مسئله انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

هیچ ابهامی در مسئله انتخابات نظام اسلامی وجود ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که نامزدهای انتخابات مجلس نهم در این استان نیز در آن شرکت داشتند، اظهار داشت: امروز که نظام جمهوری اسلامی شاهد برگزاری انتخابات نهم مجلس بوده دشمنان نیز چشم به این انتخابات دوخته‌اند.

وی افزود: دشمنان به دقت این انتخابات را زیر نظر دارند تا ببینند این انتخابات چگونه برگزار خواهد شد و اینکه آیا این عرصه متناسب با شأن نظام برگزار شده و یا به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه باید انتخابات نهم را به گونه‌ای برگزار کرد که فرهنگ غنی ما را متجلی کند، گفت: این فرهنگ اسلامی همواره مایه افتخار ما و ملت بوده و باید آن را حفظ و تقویت کرد.

وی فرهنگ اسلامی را متفاوت با فرهنگ بیگانه عنوان کرد و افزود: این نظام اسلامی و قرآنی است از این رو باید متناسب با شأن نظام اسلامی این انتخابات برگزار شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه راه روشن این است و هیچ ابهامی در مسئله انتخابات نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد، اظهار داشت: ما برای انتخاب اصلح قانون داریم و باید قانون را رعایت کنیم زیرا خون بهای این ملت است و قانون نیز برای همه مشخص است.

* جنجال و زد و خورد برای انتخابات مفهومی ندارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر پرهیز نامزدهای انتخاباتی از اخلاق غیر اسلامی در انتخابات گفت: جنجال و زد و خورد برای انتخاب نامزد اصلاً مفهومی در نظام اسلامی ندارد.

وی افزود: باید این انتخابات با کمال ادب و اخلاق برگزار شود و اکنون هم همه باید برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور تلاش کنند.

امام جمعه بجنورد توجه به رهنمودها و سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب را در این عرصه مهم برشمرد و اظهار داشت: این رهنمودها باید سرمشق نامزدها قرار گرفته و از آن درس بگیرند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره در بحث انقلاب رهنمودهای ارزشمندی را ارائه کرده‌اند، گفت: حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات مهم‌ترین مسئله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

آیت‌الله مهمان‌نواز یادآور شد: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای نشان دهنده پذیرش نظام اسلامی از سوی آنان بوده و ثابت می‌کند که آنان در خط انقلاب و امام راحل (ره) قرار دارند.

وی یادآور شد: بنابراین نباید در خلال برگزاری تبلیغات انتخاباتی اختلاف و بداخلاقی مشاهده شود.

امام جمعه بجنورد از تمام نامزدهای انتخاباتی خواست راه امام و نظام را بپیمایند و قانون را در حرکت‌های خود مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین بر پرهیز عموم از تخریب نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: احدی حق ندارد به کاندیداهای تایید صلاحیت شده خرده و یا توهین کنند، چون صلاحیت این نامزدها در شورای نگهبان به تایید رسیده است.

* نظارت استصوابی ریشه عقلانی دارد

امام جمعه بجنورد همچنین مسئله نظارت استصوابی و اهمیت آن در نظام اسلامی را برشمرد و گفت: نظارت استصوابی ریشه عقلانی داشته و نقد آن ریشه در جهل دارد.

وی اظهار داشت: اگر مسئله نظارت استصوابی در انتخابات نباشد، ممکن است انسان‌های بی‌تقوا، بی‌ایمان و محب دنیا زمام امور را در دست بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لذا آن‌هایی که نظارت استصوابی را نفی کرده و بر آن انتقاد دارند، این دیدگاه با اصول نظام مغایرت دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسئله انتخابات در نظام اسلامی بسیار مهم و حساس است، افزود: مجلس در رأس امور است و اگر نظارت استصوابی نباشد ممکن است هر کسی به خانه ملت راه یابد.

امام جمعه بجنورد همچنین توجه نامزدهای انتخابات به مسائل کلان نظام را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد تا با حضور گسترده مردم در انتخابات بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی در دنیا همچنان افزوده شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول