اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

انتخابات در همه جای دنیا نماد مشروعیت نظام است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: انتخابات در هر جایی از دنیا از نشانه‌های مقبولیت و مشروعیت یک نظام است.

انتخابات در همه جای دنیا نماد مشروعیت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان اظهار داشت: دستور کار شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان در حال حاضر پرداختن به مسئله انتخابات است که شور و حال آن همه کشور را فرا گرفته‌است و با یک نگاه به روز 22 بهمن که شاهد حضور قوی و یکپارچه مردم در راهپیمایی بودیم متوجه می‌شویم که مردم حضور در صحنه را به عنوان یک ادای تکلیف شرعی بر شمرده و قطعا در انتخابات نیز به همین صورت خواهد بود.

وی افزود: حضور مردم سبب عقب‌نشینی بزرگ دشمنان شد که این مسئله نیز در اخبار و رجزخوانی‌های آنان در رسانه‌ها و مقایسه قبل و بعد از راهپیمایی کاملا مشهود است.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه مرحله دوم راهپیمایی را در روز 12 اسفند خواهیم دید تصریح کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید بر این مبنا و اساس باشد که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حضوری پرشور و باشکوه باشد.

ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه انتخابات در هر جای دنیا نشان دهنده مقبولیت نظام است گفت: در کنار مقبولیت نظام مشروعیت هم باید باشد و در جاهایی که دین وجود نداشته باشد مقبولیت و مشروعیت تنها به عنوان دو عنصر مشابه در کنار هم حضور دارند اما در کشورهایی که نظامی دینی و ارزشی دارند این دو مکمل یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت همین موضوع است که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه پیش از راهپیمایی بیانات مفصلی ارائه می‌دهند و دیدیم که مردم همه لبیک گفتند و این همان مکمل مقبولیت و عامل تعیین کننده است که نظام به آن نیاز دارد.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید در این مسیر حرکت کنند خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید شرایط را از همه ابعاد برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم کنند.

ایلخاص‌زاده افزود: برآوردهای ما از حضور مردم حضوری همه جانبه است زیرا در همه جای شهرستان شهروندان آبادانی را می‌بینیم که پرشور و حرارت به بحث انتخابات می‌پردازند.

وی در پایان با بیان اینکه همه کاندیداها محترم هستند گفت: فارغ از اینکه چه کسی یا کسانی در انتخابات پیروز شوند تمام افراد برای ما قابل احترام هستند و اصل و اساس تنها حضور در انتخابات است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول