اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین در هاله‌ای از ابهام

خبرگزاری فارس: طی هفته‌های گذشته در حالی مسئولان انتخابات خراسان شمالی از برگزاری انتخابات رایانه‌ای در این استان خبر دادند که اکنون حدود یک ماه از برنامه برگزاری این انتخابات به شیوه رایانه‌ای سپری شده و در شرایطی که کمتر از 10 روز به انتخابات مانده، این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بر اساس اعلام رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان شمالی قرار است انتخابات نهم در اسفراین به شیوه صد درصد رایانه‌ای برگزار شود و تجهیزات آن نیز شامل؛ 160 تجهیزات رایانه‌ای به این شهرستان انتقال یافته است.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان شمالی می‌گوید: تمام شرایط و زیرساخت‌ها برای برگزاری این انتخابات در اسفراین مهیا شده و فرهنگ‌سازی لازم به منظور برگزاری این انتخابات صورت گرفته است.

مصیب عنابستانی با اشاره به تقسیم‌بندی شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه اسفراین در سه سطح اظهار داشت: بر همین اساس شعبه‌ها برای انتخابات رایانه‌ای به سه دسته معمولی، شلوغ و پر ازدحام تقسیم‌بندی شده است.

عنابستانی توضیح داد: برای شعبه‌های پر ازدحام سه دستگاه تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای، برای شعبه‌های شلوغ دو دستگاه و برای شعبه‌های معمولی نیز یک دستگاه رایانه انتخابات پیش‌بینی شده است تا با سرعت قابل قبول آرای مردم را جمع‌آوری کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد قطعی یا لغو برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین اظهار داشت: تاکنون چیزی از وزارت کشور به ستاد انتخابات استان در مورد لغو انتخابات رایانه‌ای اسفراین ارسال نشده است.

عنابستانی تصریح کرد: بر همین اساس برگزاری انتخابات به شیوه رایانه‌ای تا به این لحظه در اسفراین قطعی است.

فرماندار شهرستان اسفراین نیز با تأکید بر اینکه تمام آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در این شهرستان فراهم شده است، گفت: برای برگزاری انتخابات نهم در اسفراین 105 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که انتخابات در این شعب به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

محمد محمدزاده برنامه برگزاری مانور انتخابات رایانه‌ای در روزهای گذشته در اسفراین را برشمرد و یادآور شد: با اجرای این مانور، مسائل و مشکلات احتمالی برگزاری انتخابات به این روش احصا و به مرکز اعلام شد.

با این وجود یک منبع آگاه و رسمی از لغو برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین از سوی وزارت کشور خبر داد.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، حوزه انتخابیه اسفراین از لیست شهرستان‌های برگزار کننده انتخابات رایانه‌ای خارج شده است.

حال باید منتظر بود و دید که انتخابات 12 اسفند در اسفراین به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود و یا به همان شیوه سابق انجام خواهد شد.

اسفراین جزو 15 حوزه انتخابیه کشور بوده که برگزاری انتخابات رایانه‌ای برای آن پیش‌بینی شده است.

اسفراین دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است. شهرستان اسفراین با 123 هزار نفر جمعیت، در جنوب خراسان شمالی قرار گرفته است.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول