اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان خبر داد

برخورد جدی بازرسی گیلان با جرایم انتخاباتی دستگاه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از هر گونه امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها ممنوع است گفت: با جرایم انتخاباتی دستگاه‌های اجرایی استان به شدت برخورد می‌شود.

برخورد جدی بازرسی گیلان با جرایم انتخاباتی دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید حمید حسینی در جلسه بازرسی استان به اهمیت انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده تبلیغات رسانه‌های گروهی و معاند علیه نظام و شدت گرفتن این حملات، دشمن در تلاش برای دلسرد کردن و عقب‌نشینی مردم از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است.

وی حضور حداکثری و با بصیرت مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این حضور تاکنون به دفعات توسط مردم قدرشناس ایران اسلامی به اثبات رسیده است.

این مسئول انتخابات را عاملی برای پیوند بین حاکمیت، مردم و مصداق مردم‌سالاری دینی و یکی از طرق نظارت مردم بر مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این حرکت هوشمندانه و خرد جمعی برای انتخاب اصلح است.

وی انتخاب اصلح را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: حرکت مقدمه‌ ایجاد یک مجلس کارآمد، ارزشی، اهل نظر، قانون‌دان و قانون‌مدار است که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

حسینی خاطر نشان کرد: ما به عنوان دستگاه اصلی نظارت و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در استان از مردم می‌خواهیم که با موقعیت‌شناسی در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی حضوری پر رنگ و اثرگذار داشته باشند و با مخابره پیام پرمعنای خود به دنیا یک بار دیگر نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب کنند.

وی با تصریح بر اینکه سازمان بازرسی در قبال تخلفات احتمالی در انتخابات طبق قوانین به صورت مستقیم نقشی ندارد یادآور شد: این وظیفه مهم به عهده شورای نگهبان است اما این سازمان طبق وظایف قانونی و ذاتی خود و اصل 174 قانون اساسی کار بررسی و نظارت بر حسن اجرای قوانین انتخاباتی در دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور را به‌ عهده دارد و بر عملکرد مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به دقت و با تیزبینی و هوشمندانه نظارت می‌کند.

مدیر کل بازرسی گیلان رعایت اصول اخلاق و قوانین انتخاباتی را مورد تاکید نامزدها قرار داد و بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی باید از نشر اکاذیب، سیاه‌نمایی، تهمت و افترا و ... به یکدیگر پرهیز کنند و مردم نیز به عنوان رأی‌دهندگان باید از انگیزه‌های شخصی و گروهی، فامیلی و جناحی اکیداً بپرهیزند تا مجلسی مقتدر تشکیل شود.

وی با اعلام منع استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی یادآور شد: در ماده 59 قانون انتخابات تصریح شده است که هرگونه استفاده از وسایل و امکانات و وجوه بیت‌المال و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته و تمام دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی و دولتی استفاده می‌کنند به نفع نامزدهای نمایندگی مجلس ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می‌شوند.

مدیر کل بازرسی ضمن هشدار به مدیران دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: گزارش‌های رسیده حاکی از این است که شاهد بروز برخی از تخلفات ناشی از کم‌توجهی به قانون از طرف برخی از مدیران یا عوامل تحت امرشان و استفاده از امکانات و وجوه دولتی هستیم که در صورت احراز چنین تخلفاتی قطعاً سازمان بازرسی وارد عمل شده و برخوردهای قانونی را به عمل می‌آورد.

وی از تشکیل ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی طبق دستور رئیس قوه قضائیه در دادگستری استان‌ها خبر داد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول