اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

رمز موفقیت هیئت‌های بازرسی رعایت اصل بی‌طرفی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی رمز موفقیت هیئت‌های بازرسی انتخابات را عدم وابستگی به جناح و شخص خاص و رعایت اصل بی‌طرفی عنوان کرد.

رمز موفقیت هیئت‌های بازرسی رعایت اصل بی‌طرفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، ناصر ناصری در جلسه هیئت‌های اجرایی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان نهبندان اظهار داشت: هر چه به 12 اسفند نزدیک‌تر می‌شویم بحث انتخابات جدی‌تر و داغ‌تر می‌شود و هیئت‌های مختلف انتخابات کارشان بیشتر و جدی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شوری اسلامی در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شده است، تصریح کرد: این هیئت‌ها طبق رسالت و برنامه‌های تعیین شده وظایف خویش را باید با دقت انجام دهند.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی کار بازرسی انتخابات را دارای ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاصی دانست و یادآور شد: تمامی اعضای هیئت‌های بازرسی باید تلاش کنند تا جایگاه این هیئت حفظ شود.

ناصری برگزاری انتخابات را یکی از رسالت‌های مهم وزارت کشور عنوان کرد و افزود: هیئت‌های بازرسی در کنار هیئت‌های اجرای و سایر عوامل انتخابات باید به درستی تلاش کرده و بحث‌های نظارتی و کنترلی خویش را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: کنترل نظارت بر هیئت‌های اجرایی و مجریان انتخابات رسالت اصلی هیئت‌های بازرسی به شمار می‌رود که در این راستا باید اعضای هیئت‌های بازرسی با صداقت و با رعایت اصل بی‌طرفی در ارتباط با مباحث انتخاباتی رفتار کنند.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اعضای هیئت‌های بازرسی باید با تعهد و احساس مسئولیت نسبت به کارشان گزارشات مربوطه را به مرکز ارسال کنند چرا که این گزارش‌ها علاوه بر کارایی نیز مستندسازی می‌شود.

ناصری در ارتباط با اهمیت کار هیئت‌های بازرسی گفت: اعضای هیئت‌های بازرسی می‌توانند با گزارشات درست و با دقت خویش تمامی توطئه‌های دشمن را چه در زمان قبل از انتخابات، زمان تبلیغات کاندیداها، در حین برگزاری انتخابات و بعد از انتخابات خنثی‌سازی کنند و نگذارند یک موضوع ناچیز به یک بحران و مشکل اساسی مبدل شود.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت هیئت‌های بازرسی انتخابات عدم وابستگی به جناح و شخص خاص و رعایت اصل بی‌طرفی محسوب می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رأی و برگزاری انتخابات سالم را مایه عصبانیت و عقب‌نشینی دشمن دانست و افزود: لازمه حضور پررنگ مردم در انتخابات اعتمادسازی در بین مردم است و باید تمامی شرایط و فضاهای برگزاری یک انتخابات سالم را برای ملت به وجود آوریم.

ناصری با اشاره به اینکه مردم ولی‌نعمتان نظام هستند، یادآور شد: مسئولان باید قدردان ملت باشند و زمینه‌های احساس امنیت و اعتماد مردم نسبت به نظام را فراهم کنند و بخشی از این اعتمادسازی توسط هیئت‌های بازرسی انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و احساس مسئولیت اعضای این هیئت‌ها به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری زمان تبلیغات کاندیداها آغاز می‌شود، اظهار داشت: اعضای هیئت‌های بازرسی در زمان تبلیغات کاندیداها باید اخبار و مباحث مربوط به انتخابات کاندیداها و جلسات آنها را برای مرکز ارسال کنند.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بازرس و ناظر انتخاباتی باید در کار خویش شئونات بازرسی را رعایت کند و هرگز اعضای هیئت‌های بازرسی نباید درگیر امورات اجرایی انتخابات شوند.

ناصری با اشاره به اینکه برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس انتخاب می‌شود، گفت: در شهرستان نهبندان تعداد 61 بازرس، سه سربازرس و یک بازرس ویژه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان نیز تعداد 567 بازرس، 28 سربازرس و پنج بازرس ویژه در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران اجرایی هرگز نباید از وقت و امکانات دولتی و بیت‌المال برای کاندیدا و حزب خاصی استفاده کنند، گفت: کارکنان و رؤسای ادارات نیز می‌توانند در ساعات غیر اداری برای کاندیدای مورد نظر خویش تبلیغ کنند و آنها در ساعات دارای با درخواست مرخصی از اداره خویش می‌توانند به این امور مشغول شوند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول