اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اعلام کرد

پوشش شبکه استانی در روستاهای زیر 20 خانوار کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان از افتتاح 47 ایستگاه ماهواره‌ای امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و قائم‌مقام سازمان صدا و سیما خبرداد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ساکنان روستاهای تحت پوشش می‌توانند از چهار برنامه ملی و استانی بهره‌مند شوند.

پوشش شبکه استانی در روستاهای زیر 20 خانوار کردستان

رضا علی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت:‌ به منظور کاهش نقاط فاقد پوشش و همچنین افزایش پوشش تلویزیونی در سطح استان این ایستگاه‌های ماهواره‌ای به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته وی با بهره‌برداری از این فرستنده‌های جدید روستایی سطح پوشش دریافت امواج رسانه ملی در مناطق روستایی استان کردستان افزایش خواهد یافت و از این پس روستاهای با جمعیت حدود 20 خانوار می‌توانند برنامه‌های صدا و سیما را دریافت کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه این پروژه‌ از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان است، خاطرنشان کرد: به منظور اجرا و بهره‌برداری از این پروژه اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.

علی‌نژاد همچنین از بهره‌برداری از سامانه انیمیشن مرکز و اتوماسیون ست‌های تدوین خبر داد و افزود: سامانه انیمیشن مرکز برای نخستین بار با تجهیزات کاملا حرفه‌ای در صدا و سیمای مرکز استان ایجاد و امکان استفاده همزمان از 7 سیستم را فراهم می‌کند.

به گفته وی، به منظور ایجاد این سامانه اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات هزینه شده است.

علی‌نژاد همچنین از آغاز به کار سامانه‌ سیار ارسال تصویر در استان کردستان برای نخستین‌بار با حضور معاون اول رئیس جمهور و قائم‌مقام سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: با عملی شدن این مهم زمینه برای پخش مستقیم برنامه‌های مختلف در سراسر استان کردستان فراهم می‌شود.

ور در پایان به افتتاح چند پروژه و طرح دیگر همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان اشاره کرد و گفت: استودیوهای دیجیتال صدا و سیما، سامانه انیمیشن، شبکه‌های تدوین غیرخطی و استودیو دوبلاژ سیما برای نخستین بار در کردستان بهره‌برداری خواهند شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول