اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خواستار شد

لزوم توجه بیشتر به استان‌های دورافتاده از مراکز چاپ و نشر

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه استان‌هایی همانند هرمزگان از مراکز چاپ و نشر مهم کشور فاصله زیادی دارند، گفت: باید این استان‌ها را به طور ویژه دید.

لزوم توجه بیشتر به استان‌های دورافتاده از مراکز چاپ و نشر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله نعیم‌آبادی در حاشیه بازدید غرفه‌های نهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه را مناسب توصیف و استقبال مناسب مردم را نشانه علاقه اقشار مختلف به مطالعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در تهران 25 نمایشگاه کتاب برگزار شده است، افزود: تاکنون در هرمزگان نیز 9 دوره نمایشگاه کتاب برگزار شده است که با توجه به دو رقم مذکور باید به برگزاری رویدادهای مرتبط به کتاب در استان‌ها توجه بیشتری کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های نمایشگاه مذکور اضافه کرد: تنوع عناوین و حضور ناشران مختلف، نهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان را از نظر محتوایی و کیفی از سطح خوبی برخوردار کرده است.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه مردم هرمزگان عاشق کتاب هستند، گفت: بارها و بارها این جمله را گفته‌ام و باز هم می‌گویم تا در این راستا مسئولان مرکز به تأمین مایحتاج فرهنگی مردم این استان توجه بیشتری کنند.

وی ادامه داد: استان هرمزگان به دلیل دوری از مراکز چاپ و نشر مهم کشور باید بیشتر مورد توجه باشد، چرا که در این استان علاقه‌مندان به کتاب مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف هستند.

امام جمعه بندرعباس خواستار توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای استان نیز شد و گفت: باید فضای مناسبی را برای کتاب‌ها داشته باشیم تا به واسطه آن جامعه تشویق شود.

وی با بیان اینکه خلأ کتابخانه‌ای مناسب و جامع در استان محسوس است، گفت: باید به ایجاد کتابخانه‌ای بزرگ و در خور توجه در استان توجه کرد.

*حاشیه‌های جالب توجه حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان

حضور آیت‌الله نعیم‌‌آبادی در نمایشگاه مذکور که به مدت دو ساعت به طول انجامید دارای حاشیه‌های جالبی بود.

وی که در نزد خبرنگاران چهره‌ای محبوب است، این‌بار نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگاران نکاتی قابل توجه را بیان کرد.

از نکات جالب توجه بازدید وی، حضور در تمام غرفه‌ها که تعداد آنها به بیش از 400 غرفه می‌رسد، بود، به نحوی که وی با سن بالا برای هر غرفه زمانی قابل توجه را اختصاص داد.

اشراف و آگاهی آیت‌الله نعیم‌آبادی و شناخت وی از کتاب‌های عرضه شده موجب شد وی در بسیاری غرفه‌ها توقف طولانی مدت داشته و به اظهار نظر درباره کتاب‌ها بپردازد.

نعیم‌آبادی در پاسخ به اینکه چه میزان مطالعه روزانه دارد، گفت: با کتاب به قدری مأنوسم که باید بگویید چه میزان از روز را مطالعه ندارم.

وی گفت: وجود بیش از 18 هزار جلد کتاب در کتابخانه شخصی‌ام بیانگر همین امر است که مطالعه بخش اعظمی از زندگی مرا تشکیل می‌دهد.

کتابخانه شخصی آیت‌الله نعیم‌‌آبادی یکی از کتابخانه‌های بزرگ و ارزشمند هرمزگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول