اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا خبر داد

تشکیل 388 فقره پرونده تخلف صنفی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا از تشکیل 388 فقره پرونده تخلف صنفی 22 هزار و 797 واحد بررسی شده در این شهرستان خبر داد.

تشکیل 388 فقره پرونده تخلف صنفی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محسن آهنی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در آستانه فرارسیدن سال نو و اجرای طرح نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی، گفت: طرح نظارتی نوروز به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات اجرا می‌شود.

وی، تنظیم بازار، تامین مایحتاج مردم و جلوگیری از هر نوع کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح نظارتی نوروز عنوان کرد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا با اشاره به اجرای طرح مذکور در این شهرستان، تصریح کرد: طرح نظارتی نوروز از تاریخ 11 اسفند جاری تا 15 فروردین 91 اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد آرامش روانی در فضای صنفی جامعه بسیار حیاتی و مهم است، یادآور شد: واحدهای صنفی و فضای بازار به ویژه در ایام نوروز نیازمند پایش مستمر بازار عرضه و تقاضا و برنامه‌ریزی برای تامین و توزیع به موقع کالا و خدمات است.

به گفته آهنی، از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 22 هزار و 797 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صومعه‌سرا صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: از این تعداد واحد صنفی بازرسی شده، حدود 388 فقره پرونده تخلف تنظیم و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا، هدف از اجرای این بازرسی‌ها را نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و رسیدگی سریع به گزارش‌های و شکایت‌های مردم عنوان کرد.

وی نظارت و بازرسی از واحدهای نانوایی، هتل‌ها، رستوران‌ها، شبکه‌های حمل و نقلی برون و درون شهری، انبارهای کالا و مراکز خرده و عمده فروش شرکت‌ها را از دیگر اماکن مورد بازرسی در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در صومعه‌سرا اعلام کرد و افزود: این طرح با حضور و مشارکت نمایندگان نظارتی اداره تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و دخانیات به صورت مشترک انجام می‌شود.

این مسئول از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه کالای بهاره برای ایجاد رفاه شهروندان در تاریخ 15 اسفند جاری در کنار پارک ابریشم این شهرستان به مدت 10 روز دایر است.

وی هدف از برپایی نمایشگاه بهاره را تنظیم بازار، استفاده از ظرفیت‌ها، ایجاد رقابت و عرضه کالاهای اساسی ذکر کرد و افزود: نمایشگاه از 15 تا 20 درصد تخفیف در قیمت کالاها برخوردار است.

آهنی، با اشاره به کالاهای عرضه شده در نمایشگاه مذکور اذعان داشت: انواع پوشاک،کیف و کفش،گوشت و مواد پروتئینی، انواع شیرینی و شکلات، میوه و آجیل از جمله کالای قابل عرضه در نمایشگاه بهاره است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برپایی نمایشگاه بهاره شهروندان می‌توانند از فروش فوق‌العاده نیز در بین واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ با تخفیف ویژه در طول اسفند جاری برخوردار شوند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا از شهروندان خواست تا در صورت داشتن شکایت، پیشنهاد یا گزارشی از واحدهای صنفی موارد را با سامانه 124 این اداره درمیان بگذارند.

به گفته وی، تخلفات اقتصادی مانند گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و صدور صورتحساب از جمله مطالب قابل طرح در این سامانه برای رسیدگی است.

انتهای پیام/10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول