اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش 300 کانون بازنشستگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش حدود 300 کانون بازنشستگی دارد و تقریبا 650 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته وجود دارد که درصد مهمی از بازنشستگان کشوری در این وزارتخانه هستند.

آموزش و پرورش 300 کانون بازنشستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمان، احمد صافی عصر امروز در حاشیه همایش مدیران کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف نخست از برگزاری همایش امروز یادی از استاد تعلیم و تربیت مرحوم ایرج شگرف نخعی است که مدتی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، معاونت وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان کشوری را به عهده داشتند. 

وی افزود: علاوه بر اینکه این همایش در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده کانون طی سال جاری و در ارتباط با خدمت به بازنشستگان و کمک به امور رفاهی، علمی و سلامت آنها و از سوی دیگر مذاکره در مورد برنامه‌های آینده سال 91 کانون مرکزی و استان‌‌ها است.

صافی ابراز داشت: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش حدود 300 کانون بازنشستگی در سراسر کشور دارد و تقریبا 650 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته وجود دارد که درصد مهمی از بازنشستگان کشوری در این وزارتخانه هستند.

وی بیان داشت: به دلیل توانمندی، وظایف اخلاقی، علمی، سوابق درخشان آموزش و تربیتی فرصت مهمی است که بتوان از این تجارب ارزنده بازنشستگان برای تحول نظام آموزش و پرورش ایران و بستر‌ساز تربیت مطلوب کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

صافی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقطه عطف تحول هر جامعه و زمینه‌ساز توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، مذهبی، سلامت جسم و روان و تعادل هر جامعه است.

صافی عنوان کرد: هرچه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بیشتر و توجه بیشتری به شاغلان و بازنشستگان شود، بهترین زمینه برای رشد و تربیت ابعاد وجود کودکان و نوجوانان و تحقق حیات طیبه برای نسل آینده کشور اسلامی است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ابراز داشت: زندگی‌نامه استاد ایرج شگرف نخعی امروز که از زبان بسیاری از مسئولان، شاگردان و دوستان او در این جلسه مطرح شد، بهترین درس برای همه مردم ایران به ویژه مردم کرمان و آموزش و پرورش، دانشگاهیان و دانش‌آموزان است.

وی افزود: از همه کسانی که هدایت، رهبری، سازماندهی و برنامه‌ریزی کشور را برعهده دارند به ویژه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بازنشستگان و وزارت آموزش و پرورش درخواست داریم به ما در تحقق اهدافی که داریم که در واقع آرامش، رفاه، رشد و داشتن روحیه بالا در پیشکسوتان آموزش و پرورش و استفاده بهینه از تجارب آنها است، یاری کنند. 

صافی خاطر‌نشان کرد: تعداد قابل توجهی از بازنشستگان که در گذشته طبق قانون مدیریت خدمات کشوری طلب واقعی از دولت و صندوق بازنشستگی دارند و هر لحظه منتظر پرداخت طلب خود هستند به ویژه با توجه به هزینه‌های بالای زندگی و نیازهای متعدد این قشر زحمتکش به یقین افزایش حقوق آنها و توجه به نیاز‌های اقتصادی است.

وی بیان داشت: مهم‌ترین برنامه‌های این همایش بررسی فعالیت‌های کانون‌های بازنشستگی استان‌های کشور و نوآوری‌، موفقیت و مشکلات آنها از یک سو ‌و دادن برنامه سال 91 و تبادل نظر در مورد سیاست‌های آینده کانون بازنشستگان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول