اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون‌های بازنشستگان کشور خبر داد:

واریز 300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد کشور

خبرگزاری فارس: دبیر کانون‌های بازنشستگان کشور گفت: با جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان دولت برگزار شد واریز 300 میلیارد تومان به صندوق فولاد کشور تصویب و نهایی شد.

واریز 300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد کشور
ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای قطعی شدن پرداخت بدهی صندوق فولاد به بازنشستگان فولادی کشور اظهار داشت: جلسه دیروز که از ساعت 12 ظهر تا حدود 21 شب ادامه یافت نتایج مطلوبی را برای بازنشستگان در بر داشت.
وی ادامه داد: در جلسه دیروز 300 میلیارد تومان کمک دولت برای پرداخت به صندوق بازنشستگی فولاد کشور به تصویب رسید.
دبیر کانون‌های بازنشستگان کشور با بیان اینکه معاونان تام‌الاختیار وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت به همراه فولادگر، کوهکن و موسوی مبارکه از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور داشتند، افزود: تصمیمی که در کمیسیون اجتماعی روز گذشته گرفته شد کاملا قطعی است و تا پایان سال جاری مشکلی برای پرداخت بازنشستگان فولادی کشور وجود ندارد.
وی بیان داشت: در حال حاضر 80 هزار نفر عضو صندوق فولاد کشور هستند که این 300 میلیارد تومان تا پایان سال جاری برای پرداخت حقوق آنها هزینه می‌شود.
دستمزد با اشاره به اینکه مانده حساب آبان ماه امسال 38 میلیارد تومان، آذرماه 50 میلیارد تومان، دی‌ماه 50 میلیارد تومان و بهمن‌ماه و اسفندماه به اضافه عیدی و چهار ماه مابه‌التفاوت 153 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده که پرداخت می‌شود، اظهار داشت: 300 میلیارد تومانی که در جلسه دیروز برای پرداخت نهایی شد از محل ماده 33 بودجه 90 کشور تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: کمک شرکت‌های فولادی که به دستور وزیر اقتصاد و دارایی متوقف شده بود از سر گرفته شده و به عنوان بدهی دولت محسوب شده که به آنها پرداخت می‌شود.
رئیس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان همچنین از برگزاری جلسه‌ای در ساعت 17 بعدازظهر امروز با حضور معاون معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری، آقای نوری رئیس سازمان خصوصی‌سازی، خدامراد احمدی رئیس سازمان ایمیدرو و آقای شهیدی‌فر رئیس صندوق فولاد کشور برای صورت‌جلسه پرداخت 300 میلیارد تومانی به صندوق فولاد کشور خبر داد و گفت: پرداخت کسری صندوق فولاد کشور که راه بلندمدت برای رفع مشکل بازنشستگان فولادی کشور است، از طریق طرح سنگ آهن یا اختصاص ردیف بودجه‌ای از سوی دولت در بودجه در کارگروهی به ریاست لاریجانی با تفویض اختیار به باهنر نایب رئیس مجلس و نمایندگان اصفهان از جمله موسوی مبارکه، حمیدرضا فولادگر و محسن کوه‌کن تصمیم‌گیری می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر کمکی که از سوی شرکت‌های فولادی به صندوق فولاد کشور انجام می‌شود در قالب قرض است و دولت بدهی خود به آنها را در آینده پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول