اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

دوری از قرآن موجب عقب ماندگی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان رمز عقب ماندگی امروز جوامع اسلامی را دوری از قرآن اعلام کرد.

دوری از قرآن موجب عقب ماندگی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دومین همایش سراسر قرآن پژوهی و طب با تاکید بر ارتقای سلامت از دیدگاه قرآن با ابراز رضایت از حضور در همایش که نگرشی خاص به بنیان‌های فکری اسلام دارد، اظهار داشت: نباید فکر کنیم که خروجی همایش‌هایی از این نوع مشکلات جامعه را حل می‌کند.

وی تاکید کرد: به طور حتم خلاصه مقالات همایش قرآن پژوهی و طب با تاکید بر ارتقای سلامت از دیدگاه قرآن را مطالعه می‌کنند.

امام جمعه زنجان با یادآوری یکی از فرمایشات پیامبر اکرم (ص) که به هنگام بروز مشکل به قرآن پناه ببرید که حلال مشکلات در هر عصری است، گفت: بازگشت به قرآن از نشانه‌های مطلوب برگزاری همایش قرآن پژوهی و طب محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر در زمانی نصف کره زمین زیر طنین شعار الله اکبر قرار گرفت به برکت قرآن بوده است.

آیت‌الله شیخ خاتمی رمز عقب ماندگی امروز جوامع اسلامی را دوری از قرآن عنوان کرد و تصریح کرد: فاصله گرفتن از قرآن موجب بروز مشکل و عقب ماندگی در جوامع اسلامی شده است.

در ادامه این جلسه سرپرست دفتر تحقیقات قرآن، آیات و حدیث با اشاره به احادیث موجود از ائمه و پیامبر اکرم مبنی بر لزوم علم آموزی توسط مسلمانان گفت: بر اساس یکی از احادیث آگاه‌ترین مردم کسی است که علوم دیگران را به علوم خود عرضه کند.

محمد مهدی اصفهانی تقوا پیشه کردن توسط پزشکان را موجب رعایت حق مردم جامعه می‌شود چرا که تقوا زمینه انجام نهایت خدمت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این گفته امیرالمومنین (ع) که علم وسیع‌تر از آنی است که کسی بتواند بر آن مسلط شود، تصریح کرد: تسلط بر علم آن هم در زمان کنونی از محالات است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران زادگاه عرفان اسلامی را آغوش اسلام اعلام و تصریح کرد: زیر بنای این تفکر تعالیم قرآن است.

وی با تاکید بر اینکه عرفان عملی نزدیکی خاصی به اخلاق عملی دارد، اضافه کرد: مراقبت از سلامت و اخلاق را در عرفان اسلامی مراقبه، دفع بیماری و عوارض آن را تخلیه، ترمیم و بازسازی سلامتی را تحلیه و ارتقا سلامتی را در عرفان اسلامی تجلیه می‌گویند که می‌توان با اندک تعاملی از این تعریف‌ها در علم پزشکی استفاده کرد.

اصفهانی مراقبت را معادل مراقبت از سلامتی دانست و افزود: اگر کسی بیمار شد باید بیماری را دفع کند که همان معادل تخلیه در عرفان اسلامی است.

وی با اشاره بر لزوم ترمیم بیماری این مرحله را معادل تحلیه و ارتقای سطح سلامت را هم معادل تجلیه در علم عرفان اعلام کرد.

سرپرست دفتر تحقیقات قرآن، آیات و حدیث با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات طب اسلامی در حدود 17 هزار کتاب داشته است، ادامه داد: وجود 13 هزار کتاب در طب اسلامی قطعی است که 10 هزار عنوان آن قابلیت ردیابی دارد، ضمن اینکه در حدود یک هزار و 500 جلد آن در حال حاضر احیا شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول