اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش خلخال خبر داد

آغاز فعالیت 10 مدرسه قرآنی در خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلخال گفت: ‌از امروز فعالیت 10 مدرسه قرآنی در قالب طرح آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم برای دانش‌آموزان و نسل آینده در خلخال آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا می‌کند.

آغاز فعالیت 10 مدرسه قرآنی در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در شهر خلخال برگزار شد، سعید شهابی اظهار داشت: در ترم دوم مدارس قرآنی 650 نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با حضور در کلاس‌های قرآنی دوره‌های مختلف را سپری می‌کنند.

وی با تجلیل از منتخبان قرآنی مرحله استانی دانش‌آموزان مدارس خلخال و افتخارآفرینی آنها در صحنه‌های مختلف تصریح کرد: تربیت نسل آینده اگر با قرآن و مفاهیم دینی و معرفتی آمیخته شود به یقین صلاحیت و شایستگی تربیتی و اخلاقی رقم می‌خورد.

شهابی به حرکت خوب آموزش و پرورش در شکل‌گیری مدارس قرآنی و حرکت‌های سازنده در این زمینه خاطر نشان کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد.

به گزارش فارس، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلخال اضافه کرد: قرآن کریم شایسته‌ترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشأت گرفته از همین کتاب انسان‌ساز و برتر است.

وی در ادامه از مربیان و مدرسان کلاس‌های قرآنی خواست در کنار روخوانی و روان‌خوانی بخشی از ساعات آموزشی را به یاد دادن مفاهیم و مبانی ارزشی قرآن اختصاص داده و دانش‌آموزان را از زوایای مختلف با زیبایی‌های قرآن، این کلام ارزشمند الهی آشنا کنند.

 

برگزاری همایش دبیران عربی مناطق جوار خلخال

اما در شهرستان خلخال همایش دبیران عربی مقطع متوسطه مناطق جوار خلخال شامل آموزش و پرورش خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم با حضور کارشناسان استانی در مدرسه راهنمایی ایثار خلخال برگزار شد.

در این همایش یک‌روزه دبیران عربی مقطع متوسطه مقالاتی در مورد تدریس مطلوب درس عربی، نقد و بررسی کتاب‌های عربی، آشنایی دبیران با یاددهی درس عربی در مدارس و استفاده از روش‌های نوین تدریس مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

در این همایش 30 نفر از دبیران رشته عربی از مناطق یاد شده حضور داشتند.

انتهای پیام/ی20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول