اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره علامه حلی خبر داد

تقدیر از پژوهش‌های برتر حوزوی در جشنواره علامه حلی

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره علامه حلی گفت: چهارمین دوره این جشنواره به منظور تقدیر از آثار پژوهشی برتر حوزی، چهارم اسفند در قم برگزار می‌شود.

تقدیر از پژوهش‌های برتر حوزوی در جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مجتبی گودرزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم اظهار کرد: مجموع آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره علامه حلی، شش هزار و 270 مورد است که رشد کمی خوبی نسبت به دوره قبل دارد.

وی با اشاره به شرکت گسترده بانوان حوزوی در این جشنواره افزود: بیش از دو هزار و 646 اثر رسیده به چهارمین جشنواره علامه حلی از سوی بانوان به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی با اشاره به ارزیابی آثار پژوهشی در چهار سطح مختلف گفت: سطح نخست ویژه طلاب پایه‌های پایه‌های یک تا سه، سطح دو مربوط به طلاب پایه‌های چهار تا شش و سطح سوم نیز مربوط به طلاب پایه‌های هفت تا ۱۰ است.

وی با بیان اینکه آثار طلاب شاغل به درس خارج حوزه‌های علمیه در سطح چهارم جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: آثار دریافت شده در 10 گروه علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند که بیشترین سهم را گروه اخلاق و تربیت با 895 اثر از برادران و 714 اثر از خواهران به خود اختصاص داده است.

گودرزی ارزیابی‌ها را شامل دو مرحله اجمالی و تفصیلی دانست و تصریح کرد: مرحله تفصیلی شامل دو قسمت است و چنانچه امتیاز تعلق گرفته به اثری توسط ارزیابان بیشتر از 20 باشد،‌ کار به داوری می‌انجامد که در این دوره، 32 اثر دارای این مشخصه بودند.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی افزود: هزار و 318 اثر از برادران و 573 اثر از خواهران در مرحله ارزیابی اجمالی متوقف شدند ضمن اینکه آثاری که به بخش داوری معرفی شدند نیز 11 اثر از خواهران و 21 اثر از برادران بوده است.

وی با بیان اینکه 31 از خواهران و 199 اثر از برادران فاقد شرایط اولیه برای ارزیابی‌ بودند گفت: این آثار دارای مشکلاتی چون شرط سنی و نقص در پرونده بودند.

گودرزی ادامه داد: بیشتر آثار دریافت شده به صورت کار فردی ارائه شده‌اند اما 112 اثر از سوی برادران و 155 اثر از طرف خواهران نیز کار مشترک دو یا چند محقق و پژوهشگر بوده است.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی با اشاره به فراوانی شرکت‌کنندگان در این جشنواره از حیث پایه تحصیلی ابراز کرد: 285 اثر از طلاب پایه سوم و 266 اثر نیز از طلاب پایه دوم به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی در خصوص نحوه انتخاب آثار برگزیده گفت: در این دوره بر خلاف سال‌های گذشته، تمام آثاری که امتیازی بین 77.5 تا 100 را کسب کرده باشند به عنوان آثار برگزیده و از امتیاز 70 تا 77.5 به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

گودرزی افزود: در سه استان تهران،‌ اصفهان و خراسان، جشنواره علامه حلی به صورت دو مرحله‌ای برگزار شده و هر یک از این استان‌ها،‌30 اثر برگزیده خود را به دبیرخانه مرکزی در قم ارسال کرده‌اند.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی یکی از استان‌های موفق در این زمینه را استان تهران دانست و اظهار کرد: بیش از 710 اثر از برادران و 818 اثر از خواهران حوزوی در تهران اقدام به ارسال آثار خود به این جشنواره کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد آثار برگزیده این دوره جشنواره علامه حلی 28 اثر است ضمن اینکه 39 اثر نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شده‌اند و در این میان 20 اثر متعلق به خواهران بوده و سه نفر از برگزیدگان نیز از میان طلاب خارجی انتخاب شده‌اند.

گودرزی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی علاوه بر فارسی به زبان‌های دیگری چون آذری، روسی و تاجیک نیز بوده‌اند، گفت: چهارمین جشنواره علامه حلی، پنجشنبه چهارم اسفند‌ماه سال جاری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و با سخنرانی آیت‌الله استادی برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی در ادامه به روند اجرایی این جشنواره طی سه سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در سال‌های قبل تعداد فرم‌های ارزیابی بسیار کم بود اما اکنون تعداد آنها به 11 فرم رسیده که این امر نشان‌دهنده دقت و کیفیت بالای ارزیابی‌هاست.

وی افزود: سیاست برگزارکنندگان جشنواره علامه حلی در زمینه آثار طلاب پایه‌های اول تا هفتم بیشتر دارای رویکردی ترویجی با توجه به شکل و شمایل صحیح تحقیق است اما در خصوص طلاب پایه‌های هشتم تا سطح خارج، نگاهی علمی‌تر داشته و با سخت‌گیری بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گودرزی با اشاره به افزایش کیفی جشنواره علامه حلی از نظر محتوایی گفت: از نظر تبلیغات نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته تا در زمینه اطلاع‌رسانی صحیح نیز شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای باشیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول