اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای هشتمین سال پیاپی صورت گرفت

کسب جایگاه نخست پژوهشی توسط علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه چهارمحال و بختیاری گفت: در اختیار داشتن جایگاه نخست پژوهشی در هشت سال پیاپی از سوی دانشگاه‌ علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری بیانگر بالندگی این دانشگاه در عرصه تولید علم و توسعه علمی این استان است.

کسب جایگاه نخست پژوهشی توسط علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد محمود مباشری بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال و بختیاری با کسب موفقیت‌های پیاپی جایگاه خود را در عرصه تولید و توسعه علم در استان تثبیت کرده است.

وی افزود: کسب رتبه نخست پژوهشی در هشتمین سال پیاپی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی همتراز از سال 1382 تا سال 1389 و دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از سوی ریاست محترم جمهوری توسط این دانشگاه بیانگر بالندگی این دانشگاه در عرصه تولید علم و توسعه علمی این استان است.

مباشری ادامه داد: تأسیس سه مرکز تحقیقاتی سلولی مولکولی، گیاهان دارویی و مرکز بیوشیمی بالینی، چاپ 795 مقاله در مجلات داخلی و خارجی، تصویب یک هزار و 37 طرح تحقیقاتی، تألیف و ترجمه 83 جلد کتاب بنام دانشگاه، برگزاری 89 کارگاه آموزشی از جمله فعالیت‌های حوزه پژوهشی این دانشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین از 68 مورد اعزام اعضای هیئت علمی به کنگره‌های خارج از کشور، 904 مورد اعزام اعضای هیئت علمی به کنگره‌های داخلی، چهار مورد اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور خبر داد.

وی ادامه داد: افزایش دسترسی به منابع کتابخانه‌ای با تجهیز کتابخانه دانشگاه به سیستم‌های کامپیوتری از دیگر اقدامات دانشگاه به‌منظور ارتقای سطح فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه است.

مباشری کمیت و کیفیت طرح‌های تحقیقاتی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها در مجامع مختلف علمی و تحقیقاتی حائز رتبه برتر شده‌اند.

وی با اشاره به برکات ارزنده پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، افزود: آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش سلامت استان از آرزوهای دیرین جوانان و طالبان علم در استان چهارمحال و بختیاری بود که به برکت انقلاب اسلامی و با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در استان محقق شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول