اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان لیگ آزادگان فوتبال:

رئیس جدید فدراسیون باید بداند که فوتبال ایران حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان لیگ آزادگان فوتبال گفت: رئیس جدید فدراسیون باید بداند که فوتبال ایران حرفه‌ای است و باید برنامه‌ریزی و امکانات ورزشگاه‌ها هم بر اساس استاندارد بین‌المللی فیفا باشند تا برای باشگاه‌ها مشکل پیش نیاید.

رئیس جدید فدراسیون باید بداند که فوتبال ایران حرفه‌ای است

غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ فوتبال جام آزادگان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که مسئولیت هیئت فوتبال مازندران را نیز عهده‌دار است درباره وضعیت کنونی فوتبال کشور به ویژه لیگ آزادگان به پرسش‌های فارس پاسخ گفت.

* فوتبال ایران به سوی حرفه‌ای‌گری پیش می‌رود

رئیس سازمان لیگ آزادگان فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران به سوی حرفه‌ای‌گری پیش می‌رود و مسئولان طوری برنامه‌ریزی خواهند کرد تا مطابق برنامه و قوانین فدراسیون جهانی فیفا حرکت کنیم.

بهروان افزود: مسئولان فدراسیون، فوتبالی بوده و فوتبال را به خوبی می‌فهمند و قطعا فقط برای موفقیت و توسعه فوتبال کشور گام بر می‌دارند.

* بهترین گزینه رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود

وی با اشاره به اینکه شش نفر برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: هر شش گزینه از بهترین‌های فدراسیون هستند که اعضای مجمع بهترین و شایسته‌ترین فرد را برای ریاست فدراسیون انتخاب می‌کنند.  

بهروان تصریح کرد: رئیس جدید باید بداند که فوتبال ایران حرفه‌ای است و باید برنامه‌ریزی و امکانات ورزشگاه‌ها هم بر اساس استاندارد بین‌المللی فیفا باشند تا برای باشگاه‌ها مشکل پیش نیاید.

* باشگاه ها باید به سمت ساختارسازی پیش روند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه‌ها باید به سمت ساختارسازی پیش روند، زیرا ملاک حضور تیم‌ها در دسته اول و حتی لیگ دسته دوم باشگاه‌های باید به صورت ساختاری باشد نه اینکه به صورت سنتی و هیئتی اداره شوند.

بهروان بیان داشت: باشگاه‌ها باید اساسنامه و برنامه پنج ساله مدون شده داشته باشند تا بتوانند در لیگ موفق عمل کنند.

* باشگاه‌ها به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهند

بهروان اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر باشگاه‌ها در لیگ‌های مختلف به تیم‌های پایه خود اهمیت قائل نمی‌شوند و همین مسئله موجب مشکلات زیاد در باشگاه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان لیگ هیئت فوتبال مازندران بیان داشت: باشگاه‌ها باید فوتبال پایه داشته باشند نه تیم پایه، معمولاً باشگاه‌ها تیم پایه راه‌اندازی می‌کنند تا بتوانند از امتیازات پایه برخوردار باشند، این در حالی است که به هیچ عنوان به فوتبال پایه اهمیت نمی‌دهند.

* باشگاه‌ها در بخش استعدادیابی فعال نیستند

بهروان با انتقاد از باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تیم‌ها در بخش استعدادیابی به آن صورت فعالیت ندارند و بیشتر بازیکنان خود را به صورت آماده از دیگر باشگاه‌ها خریداری یا جذب می‌کنند.

وی بیان داشت: احداث آکادمی از نیازهای ضروری باشگاه‌های ساختارمند است تا این آکادمی برای توسعه فوتبال کشور موثر باشد.

* ورزشگاه‌ها باید مطابق استاندار فیفا باشد

بهروان درباره ورزشگاه‌هایی که تیم‌های حاضر در لیگ دسته یک، دوم و سوم و در رده‌های سنی مختلف با هم رقابت می‌کنند، ادامه داد: برخی ورزشگاه‌ها قدمت طولانی دارند که باید مطابق استاندار جهانی فیفا بازسازی شوند.

وی اظهار داشت: در بیشتر استان‌ها شاهد عدم مناسب اسکان یا ورزشگاه‌های قدیمی هستیم که مطابق استاندارد روز نیستند که امیدواریم این مشکلات هر چه زودتر از سوی مسئولان استان‌ها برطرف شود.

* برنامه باشگاه‌ها یکساله است

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برنامه بیشتر باشگاه‌ها به صورت یکساله برنامه‌ریزی شده که باید این برنامه‌ریزی به صورت پنج ساله مدون شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تمام باشگاه‌ها می‌دانند از چه زمانی مسابقات آغاز می‌شود، نیم فصل مسابقات چه وقتی است و چه زمانی رقابت‌ها به پایان می‌رسد.

وی گفت: باشگاه‌ها باید تلاش کنند تا آیین نامه سازمان لیگ آزادگان بر اساس سازمان لیگ برتر و فیفا باشد، اما بنا به دلایلی برنامه‌ریزی ما هنوز به حدی نیست که مطابق با نیازهای فیفا پیش رویم.

* مسابقات باید در فصل مناسب برگزار شود

این مسئول یکی دیگر از مشکلات فوتبال کشور را برگزاری مسابقات در فصل نامناسب عنوان کرد و ابراز داشت: بر اساس برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا باید برنامه‌ریزی و اجرا کنیم، اما این زمان فصل مناسبی برای فوتبال ایران نیست.

رئیس سازمان لیگ آزادگان فوتبال ایران تصریح کرد: تابع قوانین هستیم و از آن پیروی می‌کنیم و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا مسابقات بر اساس برنامه‌ریزی پیش رود.

بهروان درباره برخی مسابقات که بنا به دلایلی برگزار نمی‌شود، گفت: به خاطر تداخل با بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی، شرایط آب و هوا و عدم حضور نیروهای انتظامی برخی مسابقات برگزار نمی‌شود.

* پزشکان باشگاه ها مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی داشته باشند

وی در ادامه بیان داشت: پزشکان تیم‌های مختلف در لیگ‌های دسته یک، دوم و سوم باید مجوز و مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی باشند تا بتواند به عنوان پزشک‌یار در کنار باشگاه‌ها فعالیت کنند.

بهروان گفت: تیم میزبان باید در روز مسابقه امکانات اولیه پزشک، آمبولانس و برانکارد را مهیا کند که در صورت مهیا نبودن این امکانات بازی سه بر صفر به نفع تیم مهمان خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ آزادگان عنوان کرد: پزشکان باید آشنایی کامل با مواد و قرص‌های نیرو زا داشته باشند که با اشتباه آنها و مصرف بازیکن به اشتباه دوپینگی نشود.

* سرپرست باشگاه‌ها به قوانین آشنا نیستند

رئیس سازمان لیگ آزادگان فوتبال ایران یادآور شد: در برخی موارد مشاهده شد که برخی سرپرستان همکاری خوبی با نماینده فدراسیون ندارند و در برگزاری مسابقه مشکلاتی بوجود می‌آورند.

بهروان متذکر شد: برخی باشگاه‌ها بدون در نظرگرفتن شرایط ویژه سرپرستانی را انتخاب می‌کنند که از قوانین هیچ اطلاعی ندارد و به خوبی با واژه سرپرستی آشنایی ندارند.

وی اذعان داشت: سرپرست یک باشگاه باید از قبل آموزش لازم دیده باشد و بداند که چه موقع بازی از داور و نماینده فدراسیون اعتراض  خود را عنوان کند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول