اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان:

زنجان جزو 6 استان برتر کشور در ورزش است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان، استان 26 کشور به لحاظ جمعیت است، گفت: این استان جزو شش استان برتر کشور در ورزش محسوب می‌شود.

زنجان جزو 6 استان برتر کشور در ورزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ایرج رحمانی در دیدار ورزشکاران استان زنجان با امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان 50 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد، گفت: زنجان در ورزش همگانی در سطح کشور رکورد‌دار است.

وی از حضور 80 تیم ورزشی استان زنجان در لیگ‌های مختلف خبر داد و افزود: استان در 23 رشته ورزشی جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: عملیاتی شدن مصوبات سفرهای سه‌گانه هیئت دولت به استان زنجان موجب تحولات عظیم در زیر ساخت‌های ورزش استان زنجان شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی استان زنجان تا سال 84 فقط 22 سانتی‌متر بوده است، تصریح کرد: با عملیاتی شدن مصوبات هیئت دولت در سفر به استان زنجان این سرانه به 70 سانتی‌متر افزایش یافته است.

رحمانی با اشاره به ساخته شدن 24 چمن مصنوعی در استان زنجان گفت: ساخته شدن همه این چمن‌ها از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان زنجان بوده است.

وی تعداد هیئت‌های فعال ورزشی در سطح استان زنجان را 400 هیئت اعلام کرد و گفت: بانوان استان زنجان در 25 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه جمعیت استان زنجان کم‌تر از یک میلیون نفر است، افزود: استان زنجان 107 ورزشکار ملی پوش داشته است.

وی رتبه استان زنجان را در جمعیت 26 کشوری اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که ورزش استان زنجان رتبه ششم کشوری را داراست.

رحمانی با قدردانی از مسئولان استان زنجان برای حمایت مالی از ورزش استان به ویژه تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف ورزشی تصریح کرد: اغلب تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری با اعتبارات دولتی اداره می‌شوند.

وی بودجه ورزش استان زنجان در سال جاری را  2 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ فقط 20 درصد از نیازهای مالی ورزش استان را تامین می‌کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی کره جنوبی در استان زنجان اضافه کرد: برای بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی کسب 30 سهمیه و 15 مدال برای ورزشکاران استان زنجان در 20 رشته ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول