اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری:

300 نوع ورزش بومی و محلی در کشور شناسایی شد

خبرگزاری فارس:‌ سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری از شناسایی 300 نوع ورزش بومی و محلی تا‌کنون در کشور خبر داد و گفت: این رشته‌های ورزشی دارای ریشه، سنت و قدمت هستند.

300 نوع ورزش بومی و محلی در کشور شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد برانوش نیک بین عصر امروز در جمع خبرنگاران بازهای محلی هفت سنگ،دای پلان ،تیراندازی با اسب و.. را از جمله این رشته‌های ورزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 2 هزار دیدار در بازی‌های مختلف بومی و محلی انجام گرفته تصریح کرد: طی سال آینده نیز یک جشنواره سراسری روستایی و یک جشنواره سراسری عشایری در سطح کشور برگزار می‌شود که هدف اصلی آن نیز شناسایی استعدادها در سطح روستاهاست.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری تشکیل کمیته ورزش‌های روستایی در فدراسیون‌ها به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های پیشنهادی فدراسیون برای کنترل و برنامه ریزی بهتر در اجرای مسابقات مختلف ورزشی و توسعه رشته‌های ورزشی در سطح روستاها و بخش‌ها یاد کرد.

نیک‌بین در بخش دیگری از پیش‌بینی برگزاری مسابقات روستایی و عشایری به صورت سنتی خبر داد و گفت: بر همین اساس از سال آینده تمامی مسابقات روستایی و عشایری به صورت سنتی برگزار می‌شود.

به گفته وی سیاست اصلی فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری برگزاری تمام مسابقات ورزش روستایی و عشایری به صورت سنتی است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری در ادامه شمار ورزشکاران دارای بیمه ورزشی در این هیئت را در سطح کشور 250 هزار نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد:این تعداد ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزش‌های روستایی و عشایری کشور فعالیت می‌کنند.

نیک بین همچنین بودجه پیشنهادی این فدراسیون برای سال آینده را60میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : اعتبار امسال فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری 20میلیارد ریال بوده که در صورت تحقق بودجه سال آینده این فدراسیون اعتبارات برای فعالیت‌های ورزشی تا سه برابر رشد خواهد داشت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول