اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان:

ورزش‌های بومی در حفظ هویت فرهنگی ملل نقش بسزایی دارد

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان از ورزش‌های بومی و محلی به عنوان عاملی برای حفظ هویت فرهنگی ملل یاد کرد.

ورزش‌های بومی در حفظ هویت فرهنگی ملل نقش بسزایی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد عباسی در پیامی به نخستین دوره مسابقات سرکل کبدی قهرمانی مردان آسیا در تبریز، آورده است: بزرگان ما به دوستی بین ملت‌ها به هر شکلی که متجلی شود به دید احترام نگریسته‌اند.
وی در پیام خود یادآور شده است: رشته کبدی به عنوان یک ورزش بومی، در هر کوی و برزن این کشور به عنوان یک شاهد تاریخی و فرهنگی متجلی بوده و میزبانی این دوره از رقابت‌ها برای کشور مایه مباهات است.
عباسی در این پیام با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات سرکل کبدی قهرمانی آسیا، متذکر شده است: اکنون که این رشته بومی و محلی در حد آسیایی و بین‌المللی مطرح گشته مایه مباهات برای همه کشورهایی است که از طریق این ورزش‌ها توانسته‌اند به مبادلات فرهنگی و تاریخی خود با دیگران بپردازند.
وزیر ورزش و جوانان در پیام خود ضمن ابراز امیدواری کرد، تا در سایه چنین مسابقاتی روح برادری، صلح و آرامش و نگاه الهی به انسان‌ها ترویج و محیط برای دوستی‌ها و همکاری‌ها متقابل باشد. 
نخستین  دوره رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی مردان آسیا صبح امروز با انجام بازی دو تیم ملی ایران و سریلانکا در زمین چمن تختی تبریز آغاز شد.
در این دیدار تیم ملی با نتیجه 83 بر  26 به برتری رسید و در ادامه تیم‌های پاکستان با اندونزی، هند با هندوستان و ترکمنستان با نپال دیدار می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول