اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دماوند خبر داد

راه‏اندازی 80 هیئت و 24 مدرسه قرآنی در دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از طراحی و راه‏اندازی 80 هیئت و 24 مدرسه قرآنی در سطح این شهرستان خبر داد.

راه‏اندازی 80 هیئت و 24 مدرسه قرآنی در دماوند

سیدقاسم حسینی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته وزارت آموزش و پرورش تاکید بر اهمیت حفظ قرآن کریم است.

وی ادامه داد: این مهم از جمله تاکیدات مقام عظمای ولایت بود که از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش مورد تبعیت قرار گرفت.

حسینی از ثبت اطلاعات بیش از 20 درصد دانش‏آموزان دماوندی در این طرح خبر داد و افزود: مسئولان امر در این زمینه سامانه‏ای برای ثبت اطلاعات دانش‏آموزان و همکاران فرهنگی معرفی کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: پس از اعلام این سامانه اینترنتی، بیش از 20 درصد دانش‏آموزان شهرستان دماوند اطلاعات خود را در آن وارد کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانش‏آموزان ثبت‏نامی در این تارنما، بخشی از برنامه‏های روزانه خود را به حفظ آیات شریفه قرآن کریم اختصاص داده‏اند.

حسینی از راه‏اندازی هیئت‏ها و مدارس قرآنی در دماوند خبر داد و افزود: شهرستان دماوند از دیرباز تاکنون به حضور مردمی دین‏دار و حافظ قرآن کریم شهره خاص و عام بوده و هست.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: از این‌رو به شایستگی نام خطه شهیدپرور دماوند را سرزمین "دارالمومنین" نامیده‏اند.

وی ادامه داد: با توجه به این ویژگی فرهنگی و دینی بارز اهالی شریف شهرستان دماوند، لزوم ایجاد امور سخت‏افزاری و نرم‏افزاری، حفظ و توسعه مبانی قرآن کریم پیش از ابلاغیه‏های آموزش و پرورش در این دیار، احساس، مطالبه و اجرایی شد.

حسینی افزود: بنابراین مردم شهرستان دماوند پیش از این شاهد طراحی، گشایش و راه‏اندازی 24 مدرسه و بیش از 80 هیئت قرآنی بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: در حال حاضر دانش‏آموزان دماوندی به همراه اولیای خود از مواهب و برکات معنوی حضور در این هیئت‏ها و مدارس قرآنی بهره‏مند می‏شوند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول