اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری خبر داد

تشکیل هیئت‌های روستایی در روستاهای پرجمعیت کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری از برنامه تشکیل هیئت‌های روستایی و عشایری در روستاها و مناطق عشایری پرجمعیت کشور خبر داد و اظهار داشت: البته این طرح اکنون در مرحله بررسی قرار داشته و در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

تشکیل هیئت‌های روستایی در روستاهای پرجمعیت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، برانوش نیک‌بین بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاب رئیس هیئت روستایی و عشایری خراسان شمالی گفت: امسال مسابقات و فستیوال‌های زیادی در هیئت‌های ورزشی عشایری استان‌های کشور برگزار شده که این مهم در خراسان شمالی با برگزاری مسابقات مختلف چوخه در قالب جام‌های مختلف تجربه شده است.

وی با بیان اینکه هنوز مسابقات کشوری برخی از رشته‌های این فدراسیون به پایان نرسیده است، افزود: فوتبال و دو برنامه شترسواری در بیابانک و یک برنامه در کرمان داریم که با این چهار برنامه تمام برنامه‌های هیئت ورزش روستایی و عشایری به اتمام می‌رسد که سالی پربار برای فدراسیون روستایی عشایری رقم خورد.

نیک‌بین در بخش دیگری با تاکید بر اینکه هیئت ورزشی روستایی و عشایری باید با سیاست‌های سازمان ورزش و جوانان همگام باشد، اظهار داشت: اخیراً تقویم سال 91 فدراسیون روستایی و عشایری را در سایت فدراسیون قرار داده که هفته جاری نیز با روسای هیئت‌های روستایی و عشایری استان‌های کشور در این زمینه تبادل نظر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه ورزشی که گسترش ورزش در سطح کشور توجه شده، نگاه این بوده تا به تمام نقاط کشور و روستاها توجه شود، از این رو اساس‌نامه هیئت‌های ورزشی فدراسیون در حال اصلاح است و بر همین اساس علاوه بر استان شهرستان و بخش در روستاها نیز هیئت‌های ورزشی روستایی و عشایری فعال خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری یادآور شد: البته این موضوعات در مرحله بررسی و نقد است که با اجرایی شدن آن در برنامه‌های سال آینده این فدراسیون یک تغییر اساسی خواهیم داشت.

وی همچنین توسعه ورزش‌های سنتی را از رویکردهای مهم فدراسیون روستایی و عشایری عنوان کرد.

نیک‌بین حضور یونس کریمان از قهرمانان ورزشی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در این نشست را برشمرد و گفت: حضور این قهرمانان در استان غنیمت بوده، از این رو همواره باید آنان را تکریم کرد و احترام به مربیان و پیشکسوتان و قهرمانان ورزش را نباید فراموش کرد و این ورزشکاران همواره الگو قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: سکوهای قهرمانی دارای پیام‌های مختلفی بوده که مهم‌ترین آن لزوم تواضع قهرمانان بوده که همواره آن را باید مورد توجه قرار داد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری در بخش دیگری با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان خراسان شمالی روستایی است و حتی خیلی از مناطق آن هم که شهر شده هنوز شکل روستایی دارند، گفت: این استان قابلیت توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری را بیش از گذشته دارد.

وی اظهار داشت: قبلاً استان خراسان پهناور بود و به این خطه کمتر رسیدگی می‌شد و اکنون چند سالی است که توسعه و پیشرفت را می‌شود در این استان به عینه مشاهده کرد که حاکی از توجه دولت به استان‌ها است و این توسعه و پیشرفت در بخش ورزش خراسان شمالی نیز مشهود است.

نیک‌بین از مردم خراسان شمالی به عنوان مردم نجیب و ورزشکار یاد کرد و گفت: باید این روحیه همچنان حفظ و تقویت شود.

وی همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان استان به خاطر حمایت از این هیئت ورزشی و همچنین از زحمات رئیس سابق ورزش‌های روستایی عشایری خراسان شمالی به خاطر مسئولیت دو دوره فعالیت در این هیئت قدردانی کرد.

این نشست در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول