اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد لرستان خبر داد

برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب لرستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب استان در ماه جاری خبر داد.

برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی لرستان، حجت الاسلام علی اسماعیلیان از برپایی هفتمین نمایشگاه تخصصی کتاب لرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه 14 اسفند ماه جاری در محل سالن نمایشگاهی سازمان جهاد کشاورزی استان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: کتاب به عنوان یکی از راه‌های گسترش دانش بشری باید به وفور در دستان مخاطبان قرار گیرد و فرهنگ کتابخوانی در جامعه رواج و گسترش یابد.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب تاثیر مستقیم در فکر و اندیشه جوانان دارد و موجب پویایی تفکرات قشر مورد هدف دشمن در جامعه یعنی جوان و نوجوان است.

وی در خصوص اهمیت کتاب گفت: متعالی‌ترین و مترقی‌ترین تمدن‌های فرهنگی جهان در کتاب جلوه‌دار شده‌اند، که این نشان دهنده اهمیت بالای کتاب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را فرصت مناسبی برای معرفی تازه‌های نشر معرفی کرد و گفت: اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، بخشی از نیازهای مردم در این زمینه برطرف می‌شود.

وی افزود: گرچه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند پاسخ گوی بخشی از نیازهای مردم باشد، اما در عین حال اگر می‌خواهیم موضوع کتابخوانی گسترش یابد اقدامات دیگری نیز از جمله افزایش فضاهای کتابخانه‌ای را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان گفت: البته مسئولان استان نیز نقش موثری در این زمینه دارند و باید در کنار خانواده‌ها بر بالا بردن امکانات و زمینه‌های علاقه‌مند شدن فرزندانمان به کتاب خوانی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: کتاب بهترین یار و یاور انسان است و در روایت داریم که کتاب بوستان گلستان علماست و اگر ما می‌خواهیم علم و دانشمان افزایش یابد باید با کتاب مأنوس باشیم و مطالعه زیادی داشته باشیم.

دبیر اجرایی هفتمین نمایشگاه کتاب استان لرستان خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب یک گردهمایی فرهنگی ا‌ست، که از تمام اقشار جامعه در آن حضور می‌یابند و با تفکرات نویسندگان جامعه و نویسندگان آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول