اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

تمام تمهیدات برای انتخابات رایانه‌ای در اسفراین فراهم است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تمام تمهیدات برای انتخابات رایانه‌ای در اسفراین فراهم است.

تمام تمهیدات برای انتخابات رایانه‌ای در اسفراین فراهم است

سید کریم سجادی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه در سطح کشور 15 حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای تعیین شده است، اظهار داشت: حوزه انتخابیه اسفراین نیز جزء شهرهایی بوده که انتخابات رایانه‌ای را برگزار خواهد کرد.

وی تأمین لوازم و ابزار کافی برای اخذ رای رایانه‌ای در این شهرستان را برشمرد و گفت: انتقال تجهیزات به حوزه انتخابیه انجام و در مرحله نخست برای برگزاری این انتخابات در شهرستان فرهنگ سازی شده و تمهیدات لازم برای فراگیری مردم برای رای دادن به روش رایانه‌ای از هفته گذشته در نماز جمعه اسفراین آغاز شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: امام جمعه این شهرستان نیز بخشی از خطبه‌ها را برای تبیین برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی اختصاص داده است و ائمه جماعات نیز در زمینه فرهنگ سازی این روش انتخاباتی مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانور انتخابات رایانه‌ای در سطح سه دبیرستان اسفراین تصریح کرد: با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده این مانور رضایت بخش بوده است.

* تقسیم بندی شعب رای گیری اسفراین به 3 سطح

سجادی با اشاره به اختصاص 105 شعبه اخذ رای برای اسفراین از تقسیم بندی شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه در سه سطح خبر داد.

وی گفت: بر همین اساس شعبه‌ها برای انتخابات رایانه‌ای به سه دسته معمولی، شلوغ و پر ازدحام تقسیم بندی شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد: برای شعبه‌های پر ازدحام سه دستگاه تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای، برای شعبه‌های شلوغ دو دستگاه و برای شعبه‌های معمولی نیز یک دستگاه رایانه انتخابات پیش بینی شده است تا با سرعت قابل قبول آرای مردم را جمع آوری کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه برگزاری مانور انتخابات رایانه‌ای طی هفته جاری در این شهرستان اظهار داشت: با اجرای این مانور، مسائل و مشکلات احتمالی برگزاری انتخابات به این روش احصاء و به مرکز اعلام خواهد شد و نیروهای پشتیبان و متخصصان نیز بعد از آن در شهر اسفراین حضور خواهند داشت.

* رایانه‌های انتخابات مجلس در خراسان شمالی تأمین شد

وی در ادامه با اشاره به تأمین رایانه‌های مورد نیاز در شعب اخذ رای برای برگزاری نهمین انتخابات مجلس اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی به تعداد شعب رای گیری رایانه در حوزه‌های انتخابیه استان تأمین شده است.

سجادی افزود: انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار شده و زیرساخت‌های لازم اعم از تلفن و رایانه آماده شده است.

به گفته وی، برای شعب سیار رای گیری و برای شعب ثابت کامپیوتر در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکید کرد: 725 شعبه اخذ رای در استان برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده که به اندازه مورد نیاز شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده و در این زمینه هیچ‌گونه جای نگرانی نیست.

نهمین دوره انتخابات مجلس در 12 اسفند جاری برگزار می‌شود.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی با قوچان دارای یک نماینده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول