اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

آغاز فعالیت بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: فعالیت بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه سال 91 ادامه دارد.

آغاز فعالیت بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن‌ قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان، 12 اسفندماه را فرصتی دوباره برای رقم خوردن برگ زرینی دیگر از تاریخ انقلاب عنوان و اظهار داشت: فرصت جابه‌جایی‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در این مدت یک نفر از شهرستان همدان به شهرستان اسدآباد و بالعکس و یک نفر نیز به خارج از استان جابه‌جا شدند.

وی افزود: همچنین بررسی آخرین وضعیت تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای فاقد صلاحیت شورای نگهبان تا فردا پایان می‌گیرد و اسامی کاندیداهای تأیید شده سوم اسفندماه در سایت اطلاع‌رسانی فرمانداری اعلام و کاندیداها از چهارم تا 11 اسفندماه و یک روز قبل از آغاز انتخابات فرصت دارند تا تبلیغات خود را انجام دهند.

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: قوانین انتخابات، نحوه حضور نمایندگان کاندیداها در پای صندوق‌ها، قطع و اندازه بروشور و اقلام تحقیقاتی در جلسه‌ای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و کلیات اخبار آن در سایت فرمانداری قابل مشاهده است.

وی بیان داشت: سلامت غذایی بوفه‌های مدارس و مراکز شبانه‌روزی با رعایت بهداشت بیش از 90 درصد انجام می‌شود که بیانگر همت بالای آموزش و پرورش و مشارکت بسیار خوب مرکز بهداشت است.

قهرمانی‌مطلق در ادامه سخنانش ابراز کرد: ورود نرم غذاهای فست‌فود و تغییر ذائقه غذایی کودکان و نوجوانان باعث تغییر فرهنگ غذای سالم و شیوع مصرف غذاهای ناسالم می‌شود و این از وظایف آموزش و پرورش و مرکز بهداشت است که با اطلاع‌رسانی خطرات و مضرات فست‌فودها را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: مشکل آب‌شرب مدرسه آبشینه حل شده و تغییر کاربری سبزی‌کاری‌های حاشیه و داخل شهر با نظارت و زمان‌بندی شهرداری باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که تداخل صنفی 15 اتحادیه اولویت‌دار مشخص و اقدامات لازم انجام گیرد.

فرماندار همدان اذعان کرد: غفلت از بسته‌بندی مواد غذایی از مواردی است که در اکثر کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته ولی ما برای آن اهمیت زیادی قائل نیستیم در حالی که بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و ایجاد اشتغال ما را به سمت خوکفایی در این امریاری کند.

وی تصریح کرد: ادارات و سازمان‌های مرتبط در موضوع بسیج سلامت نوروزی موظف هستند تا عملکرد خود را پس از اتمام طرح در سال 91 به فرمانداری ارجاع دهند.

قهرمانی‌مطلق افزود: 7 هزار و 300 مکان دارای بیشترین اولویت‌های بازدید کننده از ابتدای اسفندماه تا 15 فروردین در طرح بسیج سلامت نوروزی قرار گرفته و ستاد فوریت‌های سلامت محیط با شماره تماس 09678 و مرکز بهداشت با شماره 8257455 و اداره کل دامپزشکی با تلفن رسیدگی به شکایات 1512 و شماره تماس 2651735 آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان و مسافران از ساعت هشت صبح تا 20 شب است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی از مورخ 10 تا 22 اسفندماه با نظارت مجمع‌ امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شده و کالاها از 10 تا 20 درصد تخفیف برخوردار هستند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول