اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

عدم سلامت خون اهدایی عوارض غیر قابل جبرانی دارد

خبرگزاری فارس: معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت گفت: اگر خون زمان غربالگری و فرآوری سالم نباشد نه تنها کمکی به بیمار نمی‌کند بلکه ممکن است، عوارض غیر قابل جبرانی نیز ایجاد کند.

عدم سلامت خون اهدایی عوارض غیر قابل جبرانی دارد

ابراهیم محمدی امروز در حاشیه برگزاری همایش علمی طب انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که خون و فرآورده‌های خونی در نجات بیماران دارد و هنوز جایگزینی برای آن در دنیا وجود ندارد و از طرفی حفظ و نگهداری فرآورده‌های خونی محدودیت زمانی دارد و نیاز به خون هم همیشه وجود دارد باید فرآورده‌های خونی سالم در اختیار بیماران قرار گیرد و خون سالم است که نجات‌بخش بیماران است، این همایش علمی برگزار شد.

وی افزود: اگر خون زمان غربالگری و فرآوری سالم نباشد نه تنها کمکی به بیمار نمی‌کند، بلکه ممکن است، عوارض غیر قابل جبرانی نیز ایجاد کند.

محمدی تصریح کرد: از آنجا که بحث روز در وزارت بهداشت، درمان  بحث حاکمیت خدمات بالینی و یکی از ستون‌های آن ایمنی بیمار است، این همایش برگزار شد.

وی با بیان اینکه حاکمیت خدمات بالینی بر انجام کار درست در زمان درست و توسط افراد درست تأکید دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان جیرفت به دلیل تأسیس دانشگاه علوم‌پزشکی و حضور متخصصان در بیمارستان‌های شهر و کم شدن اعزام بیماران به مرکز استان و همچنین بالا بودن آمار تصادفات دومین مصرف کننده خون در استان است.

معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: بر همین اساس از متخصصان و پزشکان و دست‌اندرکاران تهیه، انتقال و اهدای خون در شهرستان برای شرکت در این سمینار دعوت شده است تا اطلاعات آن‌ها در زمینه خون و فرآورده‌های خونی به روز باشند.

محمدی با بیان اینکه این همایش یک بازآموزی است، ابراز داشت: امروز دنیا به سمت طبابت مبتنی بر شواهد پیش می‌رود و مانند گذشته به کتاب‌های چند سال گذشته اکتفا نمی‌کند.

به گزارش فارس این همایش با حضور عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، مدیر مرکز بیماری‌های خاص استان کرمان و یکی از پزشکان مرکز انتقال خون کرمان توسط مرکز آموزش مداوم حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان و با همکاری معاونت واحد آموزش بیمارستان امام خمینی(ره)، دانشکده علوم‌پزشکی جیرفت، اداره کل خون استان کرمان و پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول