اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص 20 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس استان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 20 میلیارد تومان به استان‌ها برای هوشمندسازی مدارس اختصاص داده شد.

اختصاص 20 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یوسف نوری ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس با بیان اینکه نمایشگاه ایجاد فرهنگی برای فرایند یادگیری است، اظهار داشت: نمایشگاه به عنوان کارگاهی برای استفاده از فناوری نوین است تا به صورت فرهنگی برای نوآوری استفاده شود.

وی به تجارتی‌ شدن آی تی اشاره کرد و یادآور شد: درصد اشتغالزایی در آی تی زیاد بوده و بیشتر در بخش محتوایی فعالیت دارند.

نوری با اشاره به اینکه بیشتر مدارس به شبکه‌های اینترنتی متصل شدند، تصریح کرد: مدارس همتراز دانشگاه‌ها به گسترش فناوری و اطلاعات دست یافتند.

مدیر مرکز اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم تمام کتاب‌های نهادهای آموزش و پرورش باید به کتاب‌های الکترونیکی تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین ادامه داد: سند درس ملی در شورای عالی فرهنگی به دنبال تحول بنیادین در حال انجام است.

* تاکنون 2 میلیون و 700 هزار نفر از طرح قرآنی استقبال کردند

این مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس تاکید رهبری تولید محتوایی در نظام آموزشی توام با تحول ساختاری صورت می‌گیرد، گفت: ساختار تحصیلی 6-3-3 باید در کشور انجام شود تا دانش‌آموزان تحت نظارت مدیریت آموزشی رشد یابند.

نوری با بیان اینکه بحث ایجاد 10 هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور مطرح است، بیان داشت: طرح حفظ قران کریم در مدارس کشور در حال انجام است که تاکنون 2 میلیون و 700 هزار نفر از این طرح استقبال کردند.

این مسئول ادامه داد: فناوری نوین در بحث آموزش‌های قرآنی در مدارس بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث ارتباطات کشور با تکنولوژی 2015 مجهز است، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مدارس از طرح‌هایی است که ما نسبت به استانداردهای جهانی عقب هستیم.

نوری یادآور شد: دانش‌آموزی که در کلاسش با فناوری نوین آموزش داده نشود کلاس عقب مانده و به عنوان کلاس درس دیروز تلقی می‌شود.

* تا پایان برنامه پنجم تمام نقاط باید هوشمندسازی شود

مدیر مرکز اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بحث ارتقای شاخص‌ها است، گفت: ارزیابی مدارس بر اساس استفاده از تکنولوژی اموزشی است و این شاخص‌ها باید رشد یابد.

وی یکی از راهکارهای طرح فناوری نوین در مدارس را توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان عنوان کرد و متذکر شد: هوشمندسازی مدارس انقلاب آموزشی است.

این مسئول با بیان اینکه امسال 6 هزار نقطه آموزشی تا پایان سال به پهنه باند دو مگ اینترنتی متصل می‌شوند، ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای هوشمندسازی مدارس 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

نوری با اشاره به اینکه در بحث زیرساخت و تجهیزات آموزشی در مدارس باید به محدوده کلاس توجه شود، اضافه کرد:  تکمیل تجهیزات فناوری در کلاس بااهمیت است.

وی هدف‌گذاری در هوشمندسازی مدارس را در هر سال 20 هزار نقطه اعلام کرد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی نقاط باید هوشمندسازی شود.

* اختصاص  20 میلیارد تومان به استان‌ها برای هوشمندسازی مدارس

نوری ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در هوشمندسازی مدارس سالانه اعتبارات تملک دارایی استان‌ها با افزایش روبه‌رو است تا بخشی برای تحقق فناوری در مدارس هزینه شود.

مدیر مرکز اطلاعات و آمار وزارت آموزش و پرورش اذعان داشت: امسال بیش از 20 میلیارد تومان به استان‌ها برای هوشمندسازی مدارس اختصاص داده شد.

وی متذکر شد: در بخش نرم‌افزاری سامانه مدیریتی انجام شد و قرار است سامانه محتوایی الکترونیکی تا پایان امسال ایجاد شود و اگر طرح به تاخیر بیفتد تا آذرماه سال آینده محتوای الکترونیکی در سایت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول