اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان بهمن انجام می‌شود

اعطای رمز ورود وب‌سایت به معلمان مدارس هوشمند گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد رشت از اعطای رمز ورود به وب سایت ویژه مدارس هوشمند به معلمان این مدارس تا پایان بهمن جاری خبر داد و گفت: بانک‌های اطلاع‌رسانی نیز در این وب‌سایت در حال تقویت است.

اعطای رمز ورود وب‌سایت به معلمان مدارس هوشمند گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رامین شعبانی ظهر امروز در همایش هوشمند سازی مدارس سما گیلان که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت برگزار شد، با اشاره به هوشمند سازی مدارس سما در گیلان از سال گذشته تاکنون، اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس یکی از برنامه‌های سازمان با توجه به رسالت‌های متنوع آن است.

وی با بیان اینکه حدود یک ششم دانش‌آموزان مدارس بخش خصوصی ناحیه 2 رشت در هر سه مقطع تحصیلی دختران و پسران در مدارس سما تحصیل می‌کنند، افزود: در مدارس سما واحد رشت تعداد دو هزار و 858 نفر تحصیل می‌کنند.

شعبانی، به وجود بزرگ‌‌ترین مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما گیلان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: یک هزار و 150 نفر دانشجو در 16 رشته تحصیلی در آموزشکده سما تحصیل می‌کنند.

وی، با اشاره به کاربرد IT در رشته کاردانی رایانه اذعان داشت: در راستای هوشمند سازی مدارس سما گیلان و بحث استفاده از نرم‌افزارها با داشتن 130 نیروی استخدامی با اداره کل آموزش و پرورش گیلان موافقتنامه‌ای امضا شده که در آن به مدت 5 سال در راستای فناوری‌ها با یکدیگر همکاری کنیم.

این مسئول، از اعطای رمز ورود به وب‌سایت ویژه مدارس هوشمند به معلمان این مدارس تا پایان بهمن جاری خبر داد و گفت: بانک‌های اطلاع‌رسانی نیز در این وب‌سایت در حال تقویت است.

وی با بیان اینکه مدارس از نظر خرید سخت‌افزار تا 70 درصد آمادگی‌های لازم را دارند، خاطرنشان کرد: فاز نخست هوشمند سازی مدارس در مقطع ابتدایی بوده و پس از آن نوبت دوره راهنمایی و دبیرستان است.

شعبانی، آموزش و مشارکت مردم در آموزش را در این راستا بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: این طرح در کشور مالزی از 14 سال پیش آغاز شده و تا سال 2020 زمان برای فرهنگ‌سازی این طرح در کشور در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه درس علوم به زبان انگلیسی در مدارس سما آموزش داده می‌شود، افزود: این طرح تا مقطع نخست دبیرستان عملی شده و تا سه سال آینده در تمام مقاطع دبیرستان اجرا می‌شود.

شعبانی، به آموزش ttc ( آموزش زبان انگلیسی) معلمان مدارس سما اشاره کرد و افزود: کیفیت بخشی در این بخش بسیار اهمیت دارد.

وی، خواهان نزدیکی بیشتر مردم و خدمات مدارس سما شد و ابراز داشت: حداقل 5 سال زمان لازم است تا این خدمات در گیلان نهادینه شود.

این مسئول، تغییر نظام آموزشی را با برنامه‌های آموزشی مدارس هوشمند در سطح کشور در تناقض دانست و افزود: تغییر نظام آموزشی کار مدارس هوشمند را حرفه‌ای‌تر می‌کند.

وی، در باره نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس هوشمند تصریح کرد: در این راستا نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم که نیازمند چاره‌اندیشی متفکران این نوع آموزش در کشور است.نحوه نمره‌گذاری باید عادلانه و ویژه افراد باشد.

وی، آموزش از طریق صدا و سیما را مهم دانست و افزود: انتهای طرح بهره‌مندی از مدارس هوشمند، استفاده از مهارت‌ها، تولید علم در کنار اقتصاد و تکنولوژی را در بر دارد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با اشاره به رشد و پیشرفت علم در دنیا و ضرورت تجهیز شدن به آن، اظهار داشت: ورود علم در ایران پس از اسلام رشد چشمگیری داشته است از این‌رو شخصیت‌های برجسته ایرانی نیز پس از اسلام ظهور کردند.

علی قصاب‌زاده، هوشمند سازی مدارس در گیلان را نیازمند پشتوانه فرهنگی دانست و اذعان داشت: تمام مبانی تئوریکی ما از آموزه‌های دینی و احادیث پیامبر اکرم (ص) نشٱت می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول