اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه خبر داد

سفر 80 درصد مسافران نوروزی آذربایجان غربی به ارومیه

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: 80 درصد مسافران نوروزی آذربایجان غربی به شهر ارومیه سفر می‌کنند.

سفر 80 درصد مسافران نوروزی آذربایجان غربی به ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: بیش از 80 درصد مسافران نوروزی این استان به شهر ارومیه سفر می‌کنند از این رو مسئولان باید امکانات مناسب برای پذیرایی از میهمانان و استقبال از آن‌ها، تمهیدات لازم رافراهم کنند.

وی افزود: در این راستا باید امکان بازدید مسافران از مناطق تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در شهر از جمله بازار قدیم ارومیه فراهم شود.

شریف‌نژاد با اشاره به معرفی مناطق دیدنی استان گفت: با توزیع بسته‌های فرهنگی و راهنمای مسافران در مبادی ورودی شهر، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری می‌توان در راستای آشنایی مسافران با استان گام برداشت.

این مسئول ادامه داد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان برنامه‌های متنوعی را برای استقبال شایسته از بهار و مسافران نوروزی در شهر ارومیه برنامه‌ریزی می‌کند تا سفر به این استان در خاطر آنها ماندگار شود.

وی اضافه کرد: مسئولان باید اهتمام لازم را به کار گیرند و با ایجاد امکانات ثابت و سیار در مسیر عبور مسافران بیشتر از گذشته زمینه آسایش و راحتی مسافران را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در آذربایجان غربی در ادامه این جلسه از افزایش تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه به 25 پرواز در هفته خبر داد و گفت: این تعداد از پروازها تا 25 فروردین سال 91 ادامه می‌یابد.

سید حمیدرضا رضوی ادامه داد: تعداد پروازهای هفتگی شرکت هما به 17 پرواز و پروازهای شرکت هواپیمایی آتا نیز به هشت پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

وی از فعالیت 15 دفتر خدمات مسافرت هوایی در استان در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: این دفاتر در دو شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به مسافران بوده و برای انجام پروازهای مستقیم به مشهد و عتبات عالیات در ایام نوروز نیز در حال مذاکره و پیگیری امور با سازمان حج و زیارت هستیم.

رضوی اضافه کرد: با به نتیجه رسیدن اقدامات مورد نظر برنامه پروازی به این اماکن مقدس و مذهبی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال با 712 سورتی پرواز توسط شرکت هواپیماهای هما 84 هزار و 599 نفر مسافر به استان وارد و 83 هزار و 301 نفر نیز از استان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد پروازها این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول