اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

کتاب ابزار کمال و تفکر است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه کتاب ابزار کمال و تفکر است، گفت: در عظمت کتاب همین بس که خداوند متعال به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند یاد کرده و دین اسلام را به وسیله کتاب آسمانی قرآن بر قلب نازنین پیامبر نازل کرد.

کتاب ابزار کمال و تفکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: دین مبین اسلام به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است و جایگاه این مهم در مکتب اسلام بسیار رفیع و ارزشمند است.

وی در همین راستا با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری، کتاب را دروازه‌ای به سوی جهان گسترده علم و معرفت دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با این بیان ارزشمند، کتاب را بهترین ابزار کمال بشری معرفی کرده‌اند که این امر به خوبی اهمیت و جایگاه این نمایشگاه بزرگ را که محل عرضه هزاران عنوان کتاب است به خوبی تبیین می‌نماید.

استاندار هرمزگان در همین راستا ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در فراهم کردن بستر فعالیت این نمایشگاه، ابراز داشت: این رویداد بزرگ فرهنگی نقش بسیار مهمی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان دارد چرا که کتاب محور دانایی و دروازه علم و دانش است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، کتاب را انتقال دهنده علم و دانش و تمدن‌ساز دانست و خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت بشر محصول علم و دانش است که ابزار این مهم نیز کتاب است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ مطالعه بیش از آنچه که اکنون در جامعه وجود دارد نهادینه و توسعه یابد، ادامه داد: توسعه یافتگی و رشد و بالندگی جامعه جز از مسیر علم و دانش نمی‌گذرد و کسب معرفت در این مسیر نیز محصول کتاب و کتاب‌خوانی است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: این مهم در دین مبین اسلام به قدری مورد سفارش است که نخستین جمله الهام‌بخش آن توصیه به خواندن بوده است.

عزیزی در بخش انتهایی سخنان خود با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری در این امر مهم تأکید کرد و متذکر شد: توصیه بر مشارکت گسترده و حرکت در این مسیر یک وظیفه ملی است که باید تلاش کنیم بر پایه قانون بستر مناسبی برای حضور پرشور مردم فراهم شود.

نهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از سی‌ام تا ششم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول