اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی منتشر شد

خبرگزاری فارس: جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی با عنوان «زلال نگاه» از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بصیرت واژه‌ای است که در طول سال‌های اخیر بارها از زبان مقام معظم رهبری شنیده‌ایم اما معنای این واژه و مفاهیم مربوط به آن به تبیین بیشتر از سوی بزرگان نیازمند است.

آیت‌الله مصباح یزدی یکی از این بزرگان است که به ندای مقام معظم رهبری پاسخ گفته و قدم در راه روشنگری در این رابطه گذاشته است.

«زلال نگاه» بخشی از مباحث سیاسی و اجتماعی آیت‌الله مصباح یزدی درباره بصیرت است که با تلاش حجت الاسلام والمسلمین قاسم شبان‌نیا تدوین و به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب با هدف ارائه مباحثی بنیادین با رویکرد اسلامی برای ارتقای بصیرت و بینش سیاسی جامعه اسلامی نگارش شده است.

«زلال نگاه» پس از بیان تعریف و ماهیت بصیرت، ضرورت و اهمیت آن را تشریح می‌کند و سپس به ارائه راهکارهای عملی کسب و ارتقای بصیرت می‌پردازد.

تقویت اعتقادات و باورهای دینی، تشخیص صحیح و دقیق حق و باطل، پرهیز از سطحی‌نگری، پرهیز از غرور و تعصب و درک درست از موقعیت از جمله راهکارهای عملی کسب بصیرت است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

اشاره به موانع کسب و ارتقای بصیرت، ذکر مصادیقی از بصیرت سیاسی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و تشریح ملاک سنجش بصیرت از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب فوق است.

در این کتاب درهم آمیختن حق و باطل، دخیل کردن ذهنیت‌ها، خودخواهی‌ها و منفعت‌ها و تاثیرپذیری از سخنان دیگران از موانع کسب بصیرت شمرده شده است.

در قسمتی از مقدمه کتاب «زلال نگاه» آمده است: اکنون در عصر بحران هویت که دشمنان انسانیت هر لحظه با تولید و به کارگیری ابزارهای دیداری و نوشتاری در عرصه‌های گوناگون در سلطه بر جهان می‌کوشند، رسالت حقیقت‌خواهان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، به ویژه عالمان دین، بس عظیم‌تر و دشوارتر است.

در ادامه این مقدمه آمده است: دانشمندان شیعه رسالت بی‌نظیر خویش را با بهره‌گیری از عقل و نقل و غوص در دریای معارف قرآن و برگرفتن از گوهر ناب حقیقت از سیره پیشوایان دین و عرضه آن به عالم بشریت انجام داده‌اند.

کتاب «زلال نگاه» با شمارگان 3 هزار جلد و در قطع رقعی توسط انتشارات موسسه امام خمینی(ره) چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول