اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه 12 اسفند

مانور انتخابات رایانه‌ای در اسفراین برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور انتخابات رایانه‌ای در اسفراین در آستانه برگزاری نهمین انتخابات مجلس برگزار شد.

مانور انتخابات رایانه‌ای در اسفراین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، این مانور صبح امروز در سه شعبه اخذ رای این شهرستان با محوریت دبیرستان شاهد برگزار شد.

فرماندار اسفراین در این مانور انتخاباتی رایانه‌ای با برشمردن مزایای انتخابات رایانه‌ای اظهار داشت: بالا رفتن بستر مشارکت، صرفه جویی در وقت، برگزاری سریع انتخابات، شمارش سریع آرا و اعلام نتایج فوری از مهم‌ترین مزایای انتخابات به شیوه رایانه‌ای است.

محمد محمدزاده با بیان اینکه اسفراین از جمله 15 شهر کشور بوده که برای انتخابات رایانه‌ای انتخاب شده است، بهبود فرآیند پردازش آرا و تجزیه و تحلیل، کاهش تقلب و خطاهای کاغذی، امکان شمارش آرا با حداقل زمان، ایجاد بانک اطلاعاتی را از دیگر مزایای اجرای انتخابات رایانه‌ای برشمرد.

وی افزود: انتخابات رایانه‌ای، تشویق جوانان برای مشارکت در انتخابات را در پی داشته و همچنین با برگزاری انتخابات رایانه‌ای هیچ خطری محل جمع آوری آرا را تهدید نمی‌کند، از این رو بهترین شیوه برای رای گیری است.

محمدزاده با بیان اینکه اخیراً در نماز جمعه اسفراین به صورت نمونه از تعدادی شهروند رای گیری فرضی به عمل آمد، گفت: برخی از شهروندان طی هشت ثانیه و برخی دیگر نیز در کمتر از یک دقیقه آرای خود را ثبت و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین وجود نداشته و اکنون تمام زیرساخت‌ها و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات به این شیوه در شهرستان فراهم است، خاطرنشان کرد: اخیراً نیز 160 دستگاه تجهیزات انتخابات رایانه‌ای به اسفراین انتقال یافت.

به گفته نماینده عالی دولت در اسفراین، برای برگزاری نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان 115 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

وی در عین حال خواستار فرهنگ سازی بیشتر از سوی رسانه‌ها، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در این شهرستان شد.

بر پایه این خبر، در این مانور مسئولان انتخابات و شورای تأمین شهرستان اسفراین شرکت داشتند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول