اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد

اختصاص اعتبار خارجی به کارخانه زباله‌سوز مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تا یک ماه و نیم آینده اعتبار خارجی از محل فاینانس به کارخانجات زباله‌سوز در مازندران اختصاص می‌یابد.

اختصاص اعتبار خارجی به کارخانه زباله‌سوز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل محمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با مدیران استان مازندران در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) با اشاره به اینکه در بحث زباله‌سوز اعتقاد داریم بخشی مهم از زباله‌‌ای که در مازندران تولید می‌شود، ارگانیک است و اساسا نباید زباله تلقی شود اظهار داشت: این زباله‌ها باید در بخش‌های مختلف وارد چرخه حیاتی و طبیعی شود.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید مطالعه طرح جامعه پسماند استان صورت گیرد که خوشبختانه این امر در مازندران به نتیجه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها 24 درصد پسماند در مازندران باید سوخته شود یادآور شد: تلاش کردیم با ورود جریان سرمایه‌گذاری و تکنولوژ‌ی‌های جدید کارخانجات زباله‌سوز به نتیجه برسد.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه قرار بود بخش مهمی از منابع این کارخانجات از محل اعتبارات شهرداری‌ها و بخش دولتی تامین شود، بیان کرد: بر اساس مصوبات دولت 50 میلیارد تومان در سفر استانی به کارخانجات زباله‌سوز اختصاص یافت.

به گفته محمدی‌زاده، هنوز این اعتبار به این بخش تخصیص داده نشده است اما دستوری وجود دارد که این اعتبار تامین می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور از تلاش‌ها برای جذب اعتبارات خارجی از محل فاینانس برای تامین بخشی از هزینه‌های ساخت این کارخانجات خبر داد و تصریح کرد: در سفر یک ماه و نیم آینده مذاکرات در خصوص این فاینانس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت تامین این اعتبار 85 درصد از هزینه‌های ساخت کارخانه‌های زباله‌سوز از محل اعتبارات خارجی سرمایه‌گذاری شده و سهم شهرداری‌ها به 15 درصد خواهد رسید.

وی گفت: برای ساخت زباله‌سوزها اعتباراتی در وزارت کشور نیز وجود دارد که امیدواریم با این اعتبارات بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در خصوص پالایشگاه مازندران نیز آنچه به تاخیر افتاد دولتی نبود، اظهار داشت: موضوع پالایشگاه تعهدی بود که دولت داشت که در کیاسر احداث شود و بیش از دو سال پیش مجوز صادر شده است.

وی با اعلام اینکه توافق در این بود که در بهشهر هم پالایشگاهی با وجود نداشتن مصوبه دولتی احداث شود، گفت: برای توسعه و سرمایه‌گذاری به این توافق اعتقاد داشتیم و این امر را پیگیری کردیم اما در این راه تهمت‌ها و کم‌لطفی‌هایی صورت گرفت که هیچ‌یک از آنها را پاسخ ندادیم.

وی با اشاره به اینکه باید در توسعه و سرمایه‌گذاری به دنبال حفظ محیط زیست و زمینه‌های موجود در آن باشیم، گفت: اگر میزان استحصال کاهش یافته به این دلیل است که نتوانستیم از آن بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر میزان جنگل‌ها کاهش یافته است باید نگران این باشیم که در آینده این ارتفاعات زیبا به کویر لوت تبدیل شود.

وی بیان کرد:‌ در زمینه استفاده از چوبهای جنگلی باید کاشت درخت با هدف استفاده از چوب آن برای نیازهای صنعتی منابع طبیعی را پایدار نگه داریم.

وی افزود: در این زمینه هم ظرفیت وجود دارد و هم اشتغالزایی در این مسیر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول