اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد

جشن پایان محرومیت روستاهای فارس از خانه بهداشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری جشن پایان محرومیت روستاهای فارس از خانه بهداشت خبر داد.

جشن پایان محرومیت روستاهای فارس از خانه بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و 100 خانه بهداشت در روستاهای استان فارس فعال است و تا دو هفته آینده نیز جشن پایان محرومیت روستاهای این استان از خانه بهداشت را برگزار می‌کنیم.

ایمانیه بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تحولات چشم‌گیری که در عرصه بهداشت و درمان اتفاق افتاده امروز دیگر در بخش درمان نیاز به اعزام اکیپ بیمار از فارس به استان‌های دیگر نداریم.

وی بیان کرد: امروز تعداد افرادی نیز که از استان فارس به خارج از کشور برای درمان مراجعه می‌کنند به تعداد انگشتان دست نیز نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افتخارات این دانشگاه در جراحی‌های پیوند اعضا، قلب، مغز و سایر جراحی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: کسب رتبه سوم جهان توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز حیرت جهانیان را برانگیخته است.

ایمانیه با بیان اینکه کسب تمام افتخارها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نمونه بارز «ما می‌توانیم» را ثابت می‌کند، بیان داشت: تمام بیمارستان‌های شهرستانی ما پس از انقلاب ساخته شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به امضای تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ایالات متحده آمریکا برای الگوبرداری از ارائه خدمات نظام سلامت روستا اشاره و تصریح کرد: این نشان دهنده موفقیت‌های بخش درمان ما و الگوپذیری جهانیان است. 

وی ادامه داد: کاهش بسیار شدید تالاسمی از دیگر افتخارات بخش بهداشت و درمان استان فارس است که این مهم سبب شد تا در سال گذشته حتی یک کودک مبتلا به تالاسمی متولد نشود.

ایمانیه بیان داشت: در بخش فرهنگ نیز در سال‌های گذشته، ده‌ها حافظ قرآن تربیت شده و ساخت مساجد و نمازخانه‌ها در اولویت مراکز درمانی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، احیای طب سنتی نظام‌مند مبتنی بر شواهد، حضور ارزشمند روحانیت در دانشگاه‌ها، اتحاد و وحدت بین دانشگاه‌ها، طرح اعتباربخشی فرهنگی را از دستاوردهای بخش فرهنگی دانست.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول