اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هرمزگان میزبان قاریان نور/70

پیشرفت جوانان ایرانی نتیجه عمل به قرآن است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: پیشرفت امروز جوانان ایران اسلامی با توجه به فشار دشمنان نتیجه عمل به قرآن است.

پیشرفت جوانان ایرانی نتیجه عمل به قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم با استناد به آیه قرانی "و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه" ساخت ناو جماران به دست متخصصان توانمند ایرانی را نتیجه عمل به تعالیم قرآن دانست.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات در هرمزگان تلاش‌های خستگی‌ناپذیر  آنان را ستود و در ادامه بیان داشت: اگر پرچمداری رهبری فرزانه انقلاب نبود، فعالیت‌های قرانی سامان نمی‌یافت و استمرار حضور چند ساعته ایشان در جلسات قرآنی نشان دهنده دغدغه و دلبستگی ویژه و جدی رهبر فرزانه انقلاب نسبت به این معجزه الهی است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به جایگاه حفظ قرآن در تاریخ اسلام تصریح کرد: حفظ قرآن در مقطعی از تاریخ اسلام سند دست نخوردگی قرآن به شمار می‌رود و در حقیقت در صدر اسلام با وجود آنکه که هر مسلمان مانند یک ‌قرآن سیار بود  هیچکس نمی‌توانست با وجود آنان، آیه یا کلمه‌ای از این کتاب آسمانی را کم و زیاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین افزود: در طول تاریخ اسلام، مسلمین  قرآن را حفظ کردند و قرآن مسلمانان را حفظ کرد.

نعیم‌آبادی تصریح کرد: حفظ قرآن مقدمه‌ای برای تفسیر و فهم آن است و باید توجه داشت که برای حفظ قرآن، حافظه در مرتبه دوم اهمیت قرار دارد و اصل مهم برای انجام این کار داشتن اراده است که حفظ 29 روزه قرآن توسط یکی از جوانان هرمزگان مصداق اهمیت اراده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول