اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه عوامل اجرایی انتخابات

نخستین همایش آموزشی عوامل اجرایی انتخابات در میناب برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی ویژه عوامل اجرایی انتخابات در بخش‌های مرکزی، بندزرک و شهر میناب در مسجد جامع امام خمینی (ره) برگزار شد.

نخستین همایش آموزشی عوامل اجرایی انتخابات در میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، دبیر ستاد انتخابات هرمزگان ظهر امروز در این همایش با بیان اینکه افرادی که در شعب اخذ رای حضور پیدا می‌کنند به دو گروه تقسیم می‌شوند، گفت: گروه اول کسانی هستند که مسئولیت شعبه را برعهده دارند و گروه دوم رای دهندگان و مردم هستند.

محمد ریاضی افزود: نماینده فرماندار، اعضا شعبه، ناظرین شورای نگهبان، محافظان، بازرسان و نمایندگان نامزدها از افرادی هستند که در روز انتخابات در شعبه اخذ رای حضور دارند.

وی با تشریح شرح وظایف هر کدام از دست اندرکاران ابراز داشت: تمام اعضا شعب باید همدیگر را کاملاً شناسایی و از محل برپایی شعبه ضمن بازدید نسبت به رفع نواقص آن تا قبل از روز رای گیری اقدام کنند.

دبیر ستاد انتخابات هرمزگان بیان داشت: بخشی از رای‌گیری به صورت رایانه ای صورت می‌گیرد.

ریاضی با بیان اینکه تقلب و تخلف در انتخابات امکان ندارد، گفت: عوامل اجرایی انتخابات باید از اعمال سلیقه‌ای نسبت به اشخاص کاندید و نامزد انتخابات جلوگیری کنند.

وی همچنین بر چیدمان وسایل و امکانات و چینش افراد در شعبه اخذ رای به نحوی که رای دهندگان با مشکل مواجه نباشند، تاکید کرد و افزود: برای راحتی کار و سرعت بخشی به اخذ رای برای هر شعبه دو مهر در نظر گرفته شده است.

در شرق هرمزگان 360 شعبه اخذ رأی در پنج شهرستان و 10 بخش مستقل با مرکزیت میناب در نهمین دوره انتخابات مجلس فعال است.

در میناب 151 شعبه، در رودان 81 شعبه، سیریک 33 شعبه، جاسک 54 شعبه و در بشاگرد 41 شعبه اخذ رای دایر می‌شود.

در کل حوزه انتخابیه شرق هرمزگان 79 شعبه ثابت شهری، 56 شعبه ثابت روستایی، 10 شعبه سیار شهری و 215 شعبه سیار روستایی کار اخذ رأی را انجام می‌دهد.

در این دوره آموزشی که سه ساعت به طول انجامید بیش از 600 نفر از عوامل اجرایی انتخابات بخش بندزرک، بخش مرکزی و شهر میناب شرکت داشتند.

فردا نیز همایش آموزشی عوامل انتخابات در شهر های سندرک و هشتبندی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول